In ultimii patru ani, cand bugetarii resimteau din plin criza economica, o companie de stat cheltuia sume uriase pentru protocol. Nu mai putin de 242.000 de euro a dat CONPET pentru bauturi, parfumuri, ceasuri si stilouri.

Sefii companiei care transporta petrol pe tot teritoriul tarii au dat, intre 2009 si 2012, 41.000 de euro pe whisky, 18.200 de euro pe parfumuri, 10.000 de euro pe ceasuri si 8.300 de euro pe stilouri si pixuri.

Legea spune clar ca orice companie trebuie sa poata arata oricand cine sunt destinatarii finali ai bauturilor de 12 si 18 ani, ai esentelor Chanel, Gucci si Dior, dar si pe cei care au primit stilouri Montblanc si Pelikan, de sarbatori sau de Ziua Petrolistului. Cei de la CONPET nu i-au lamurit pe reprezentantii Corpului de Control.

In codul fiscal scrie negru pe alb ca "toate cheltuielile de protocol sint cele ocazionate de acordarea unor cadouri, tratatii si mese partenerilor de afaceri, si nu propriilor angajati".

Dar, propriii angajati, mai ales cand sunt directori, au avut parte de prime uriase. De exemplu, Corneliu Anastase, tatal Robertei Anastase, a primit 30.000 de euro bonus pe cand era director la Conpet, in conditiile in care salariul sau lunar era de 2.200 de euro.

Corpul de control al premierului arata ca primele s-au acordat preferential si ca vor fi sesizati procurorii DNA cu privire la posibile fapte de natura penala, inclusiv legate de banii cheltuiti pentru protocol.