"Penny a avut o crestere a cifrei de afaceri de 3,1%, la 4 miliarde euro, in cele sase tari in care activeaza: Italia, Austria, Ungaria, Cehia, Romania si Bulgaria. Cea mai mare crestere a afacerilor a fost atinsa in Romania, de 13,8%. Cehia ramane cea mai mare piata a Penny, cu o cifra de afaceri de 1,12 miliarde euro, urmata de Italia, cu 1,06 miliarde de euro", se arata intr-un comunicat al grupului german.

In luna mai a anului trecut, REWE Romania, care opereaza reteaua de magazine, anunta vanzari scanner (inregistrate la casa de marcat - n.r.) de aproape 2 miliarde de lei pentru 2012, in crestere cu 10,53% fata de anul anterior si estima pentru 2013 un avans de 13,4% si de circa 7% pentru 2014.

Grupul REWE Romania este format din doua companii, una operativa (magazinele - n.r.) REWE Romania SRL si o firma de dezvoltare imobiliara - REWE Projektentwicklung.

Anul trecut, retailerul a deschis 15 magazine si a inchis unul, finalizand 2013 cu o retea de 149 de magazine Penny Market si 7 magazine XXL Mega Discount. De la inceputul lui 2014, compania a deschis un magazin Penny Market in Voluntari, pe bulevardul Pipera.

Conform planurilor anuntate in mai 2013, Rewe Romania ar urma sa detina la finalul acestui an peste 180 de magazine Penny Market si XXL Mega Discount, vanzari de peste 550 milioane euro si profit de 3,5 milioane euro.

Investitia intr-un magazin este de circa 2 milioane euro din care jumatate reprezinta costul terenului, 70% din terenurile pe care sunt construite magazinele Penny si XXL Mega Discount apartinand companiei.

Peste 60% din produsele comercializate in magazinele Penny Market si XXL Mega Discount sunt romanesti, iar 20% sunt marci proprii.

Principalul concurent al retailerului pe segmentul pe care activeaza este Lidl.

In Romania, grupul REWE mai este prezent prin lantul de supermarketuri Billa, care numara 80 de unitati. Rewe Group este prezent in 13 tari, cu 15.500 de magazine, si a avut anul trecut afaceri de 50,6 miliarde euro.