Potrivit publicației franceze Valeurs Actuelles, preluată de www.retaildetail.eu, Amazon vrea să achiziționeze retailerul francez Carrefour, în încercarea de a-și crește prezența pe zona vânzării de alimente în Europa.

În urma acestor zvonuri, acțiunile Carreforur erau în creștere puternică pe bursa de la Paris.

Contactați de Reuters, reprezentanții retailerului francez au declarat că nu comentează zvonuri din piață.

Potrivit Valeurs Actuelles, informația este plauzibilă, în condițiile în care valoarea de piață a Carrefour de 13 miliarde de euro este aproape neglijabilă comparativ cu cea a celui mai mare retailer online din lume, care ajunge la aproape 400 miliarde de dolari.

Totodată, rețeaua de distribuție pe care Carrefour o are în toată Europa pe zona alimentelor este exact ceea ce are nevoie Amazon pentru a se extinde de această zonă.

Analiștii consideră, însă, că o astfel de mișcare nu ar fi benefică pentru Carrefour și apreciază că retailerul francez ar avea mai mult de câștigat dintr-o colaborare cu Google, decât din achiziția de către Amazon.

Cu toate acestea, într-un document publicat în iunie, analiștii Société Générale estimau că lanțul Carrefour ar putea figura printre țintele pe care Amazon le are în vedere pentru a se extinde în Europa.

Intrarea tot mai agresivă a Amazon pe piaţa produselor alimentare în ultimii ani i-a determinat pe retailerii tradiţionali să-şi reorienteze strategia, prin oferirea de produse non-alimentare şi utilizarea reţelei lor de magazine sub formă de centre de livrări.

Pe măsură ce vânzările în cadrul magazinelor scad, mulţi retaileri sunt interesaţi să-şi reducă portofoliile de spaţii comerciale costisitoare. Cu toate acestea, magazinele pot fi un atu în lupta împotriva Amazon, dacă sunt utilizate şi sub formă de centre de distribuţie pentru bunuri comandate online.

Amazon şi-a extins oferta "Pantry", privind livrarea de produse alimentare preambalate pentru utilizatorii săi de tip Prime, şi vrea să pătrundă şi în Europa cu serviciul Fresh, pe care îl oferă deocamdată în SUA, şi care permite livrarea a aproximativ 20.000 de produse refrigerate şi perisabile. 

Următoarea frontieră în cursa pentru a oferi cea mai convenabilă experienţă de cumpărături ar putea fi integrarea lanţurilor de aprovizionare cu produse alimentare cu cele non-alimentare precum şi a opţiunilor de livrare.