Peste tot in lume, lazile de gunoi ale restaurantelor sunt pline de ambalaje. Numai in Statele Unite 75 de milioane de tone de ambalaje au fost aruncate in 2010, potrivit unui raport al revistei Slate.

Cercetatorii au gasit in sfarsit solutia pentru a contracara aceste pierderi de materiale. Un lant de restaurante fast-food din Brazilia, denumit Bob’s dupa numele patronului sau Robert Falkenburg, isi impacheteaza de acum burgerii in hartie comestibila. Clientii sunt incurajati sa nu se mai deranjeze sa despacheteze pentru a ajunge la continut, ci sa ii manance cu totul.

Initiativa restaurantului a avut succesul scontat: niciun consumator nu a aruncat ambalajul sandwich-ului sau, in ziua lansarii campaniei. Bob’s este cel mai vechi fast-food din Brazilia, fiind lansat in 1952.

Potrivit cotidianului britanic The Guardian, alte doua companii din Statele Unite erau in lupta pentru a deveni primele care sa profite de aceasta idee. Prima dintre ele este condusa de Dr. David Edward, de la Institutul Wyss al Harvard, iar cea de a doua este firma MonoSol, cu bazele in Indiana.

Edward si echipa sau creat un tip de ambalaj comestibil, pe care l-au denumit WikiCells, promitand in luna februarie ca acesta se va regasi curand si in restaurante.

Pe de alta parte, compania MonoSol si-a castigat notorietatea prin vanzarea de detergenti in capsule care se dizolva in apa. Planul lor este sa foloseasca aceeasi tehnologie ca sa creeze ambalaje pentru alimentele ce se servesc fierbinti. Potrivit revistei Fast Company, cei de la MonoSol semneaza in prezent contracte cu marile branduri alimentare.

Marea Britanie s-a aratat si ea interesata de idee. Firma Pepceuticals a castigat un contract pentru cercetare in valoare de 1,6 milioane de euro pentru a dezvolta “un ambalaj comestibil pentru carnea proaspata, care sa ii mareasca timpul de pastrare la raft, sa reduca pierderile si sa ajute la renuntarea in timp la pungile clasice”, scrie The Guardian.

Specialistii sunt insa de parere ca va mai dura ceva timp pana cand oamenii vor fi convinsi sa accepte ideea de ambalaj ca pe ceva integrat in hrana. Acestia propun folosirea fructelor drept exemplu, pentru ca au propriul invelis comestibil. O alta sugestie este introducerea de nutrienti in noile tipuri de ambalaje, pentru a le face mai atragatoare pentru consumatori si mai usor de vandut.