Iti doresti o pereche de pantofi pentru nunta prietenei, nu gasesti incaltaminte pe numarul tau sau poate vrei o geanta personalizata? Exista cativa oameni de afaceri care au solutia pentru tine. Produsele realizate in ateliere din Bucuresti ajung in diverse colturi ale tarii de la Brasov pana la Iasi.

Iar mediul online le-a permis sa puna bazele unor mici afaceri care functioneaza si pe timp de criza. Si asta cu atat mai mult cu cat piata de comert electronic este abia la inceput. Aceasta va atinge valoa­rea de un miliard de euro in trei ani, cresterea fiind sustinuta de seg­mentele dedicate femeilor si portalurilor ce ofera cupoane de reduceri, potrivit Studiului de Comert Electronic din 2010, realizat de consultantii online. O comanda medie pe segmentul de fashion a crescut de la 177 de lei, cat a fost in 2008, la 232 de lei in 2010, potrivit aceluiasi studiu.

Afaceri cu bani putini. Ce poti face cu 10.000 de euro VIDEO

Un exemplu este firma de pantofi Pixie Shoes, care vinde incaltaminte din piele si piele intoarsa. Cele doua actionare ale firmei - Eva Strat (25) si Sinziana Nastase (27) au pus bazele afacerii anul trecut. "Sinziana a gasit un atelier in Bucuresti care facea pantofi si cizme la comanda. Am cumparat mai multe perechi pentru amandoua si asa am inceput afacerea", spune Eva.

Practic, investitia celor doua a insemnat cateva perechi de pantofi si cizme, pe care le-au fotografiat si apoi le-au postat pe Facebook si pe site-ul firmei. "Vorbim de o suma de pana in 1.000 de euro, care a insemnat investitia in perechile cumparate", spune Eva Strat. Tanara a terminat Academia de Stiinte Economice, specializarea Administrarea Afacerilor, iar acum se ocupa de propria afacere: un magazin online si un showroom.

Pantofii sunt facuti la comanda, iar clienta ii poate personaliza, de la alegerea materialului, a culorii si a tocului. Pielea este adusa din Italia si Turcia, iar tocurile cumparate din Bucuresti. O pereche este realizata in 10 zile lucratoare, iar cele doua antreprenoare colaboreaza cu un mic atelier de productie din Bucuresti. Cum arata profilul clientului? O femeie intre 20 si 40 de ani, cu venit mediu. Pretul unei perechi de balerini incepe de la 250 de lei, iar al unor pantofi de la 300 de lei. "Vanzarile au fost de aproximativ 30-40 de perechi pe luna, la o valoare medie de 300 de lei", spune Strat.

Urmatorul pas? Tanara povesteste ca vor sa participe la targuri internationale, iar prima experienta de asemenea natura a insemnat si o comanda din partea unui magazin din America. "A fost o comanda din America, au fost interesati de cateva modele de serie, de la marimea 35 la 40", a adaugat ea.

Cele doua realizeaza si produse mai "atipice". " O comanda deosebita a fost cea pentru lucrarea de diploma a unui student. Pentru acesta am realizat o pereche de pantofi doar din materiale de constructii: polistiren expandat si folie termoizolanta", povesteste Strat. 

De la magazine clasice la online

Un alt exemplu este Diana Orsorhan (33), care a inceput cu un mic magazin de prezentare a unor creatii handmade in Bucuresti si acum a ajuns la 4, dupa ce a cooptat si un partener in afacere. Pe langa cele patru magazine Catwork din Bucuresti, cei doi au deschis si unul online pe care vor sa il dezvolte in urmatoare perioada. Diana a inceput afacerea in 2006, cu genti si tricouri pictate si accesorizate, care erau realizate partial manual si intr-un atelier din Bucuresti, cu 3 angajati. "Daca ma uit inapoi, investitia a fost una mica, am pornit doar 200 de lei, ce aveam in buzunare. Cred ca am realizat pentru ca multi au avut incredere, la inceput marfa de la furnizori si chiria magazinului le plateam dupa data scadentei, am avut parte de intelegere", spune ea.

Ulterior, dupa ce a cooptat inca un partener in afacere, a mai investit alte 2.000 de euro in publicitate online si in site, insa totul s-a bazat pe reclama verbala si recomandarile clientilor. Acum cei doi vand tricouri in serii mai mari, insa printre produse inca se mai regasesc si unele realizate manual si personalizate la dorinta clientului. Iar clientii sunt de peste tot din tara - din Brasov sau Constanta.Toate sunt realizate intr-un atelier, unde lucreaza 7 croitori.

Un alt exemplu de magazin cu pantofi realizati la comanda este Giulio, ai carui reprezentanti au ales, dupa 13 ani de productie de serie, sa treaca la un alt model de business. De trei ani, au renuntat la furnizorii din tara, prin intermediul carora isi vindeau produsele si fac bani din "acei pantofi perfecti" pe care ii cauta orice femeie. Cu piele si accesorii de toate culorile, toc inalt sau mediu, orice clienta isi poate realiza propriul model. In atelierul din Bucuresti lucreaza 7 persoane, iar pantofii sunt gata in 2 saptamani. In ceea ce priveste pretul produselor, o pereche de pantofi din piele, cu aplicatii de piele intoarsa, costa 240 de lei. Din acesti bani, in jur de 70% reprezinta costurile de productie si cu materialul.

La fel ca si in cazul Pixie Shoes, materialele sunt aduse din Italia. "Realizam in jur de 200-260  de perechi pe luna. Avem cliente care isi cumpara mai multe modele. Avem comenzi si din tara, clienti care vad produsele pe site, cam 20% din comenzi sunt realizate din alte orase", spune Claudiu Bongioi, director de vanzari in cadrul Giulio.

Citeste si

Topul celor mai bogati romani. Ce afaceri au primii 10 oameni de afaceri din clasament GALERIE FOTO