In afara de castigarea increderii clientilor preocupati de protectia mediului, programul initiat de cel mai mare lant de cafenele din lume ofera companiei si o serie de oportunitati ce vor impulsiona vanzarile.

In primul rand, banii din vanzarea paharelor. Pentru fiecare pahar Starbucks plateste 1 dolar. Clientii care pierd recipientele folosite, le pierd, le rup, le distrug ori uita sa le mai aduca inapoi, vor trebui sa scoata din buzunar aceasta suma.

Reprezentantii Starbucks au identificat deopotriva nevoia de a avea un numar mai mic de furnizori si de angajati pentru ridicarea gunoiului. In loc sa le ofere clientilor pahare gratuite, de unica folosinta, lantul american a ales sa le vanda acestora recipiente semipermanente, lucru care se traduce prin mai putin gunoi, deci o posibila ieftinire a costurilor provenite din aceasta directie.

Publicitatea gratuita joaca un rol important in noul program al companiei. Milioane de logo-uri ale cunoscutului brand vor fi imprastiate prin toata lumea, datorita paharelor reciclabile, un avantaj de imagine mai valoros decat orice campanie publicitara, scrie Forbes.

Un aspect deloc de neglijat il reprezinta si atragerea fidelitatii consumatorilor. Clientii vor economisi cate 10 centi de fiecare data cand refolosesc paharul reciclabil. Acest lucru se traduce astfel: mai multe consumatii la Starbucks vor atrage dupa ele si discount-urile aferente.

Mai multe cafenele ale Starbucks au epuizat deja stocul de recipiente reciclabile. Potrivit unui sondaj realizat de compania de cercetare YouGov Omnibus, 28% dintre americani au cumparat cel putin un asemenea recipient ori au de gand sa faca asta in viitorul apropiat.

Avand in vedere ca in Statele Unite traiesc 233 de milioane de adulti, presupunand ca fiecare dintre ei ar cumpara un pahar, profitul Starbucks ar creste cu 65 milioane de dolari numai din aceasta sursa, potrivit estimarilor Forbes.

De la cafea, la sucuri naturale

Starbucks, cel mai mare lant de cafenele din lume, isi are sediul principal in Seattle, Washington, si opereaza peste 20.000 de locatii in 60 de tari, dintre care 13.000 in America.

Starbucks comercializeaza o varietate de tipuri de cafea, ceai, diverse bauturi calde si reci, dar si salate, sandvisuri si produse de patiserie. Prin diviziile Starbucks Entertainment si Hear Music, compania comercializeaza carti, muzica si filme. Multe dintre produsele sale sunt sezoniere sau specifice localitatii in care este amplasata cafeneaua. Mai mult, inghetata si cafeaua marca Starbucks pot fi cumparate si din magazinele alimentare.

De la infiintarea brandului, sediul din Seattle a devenit un cuptor local de boabe de cafea si totodata un retailer, iar compania s-a extins rapid. In anii `90, Starbucks inaugura zilnic o cafenea, intr-un ritm care a continuat pana in anii 2000.

De-a lungul timpului, Starbucks a fost tinta a numeroase proteste pe probleme de politici comerciale, relatii de munca, impactul asupra mediului, opinii politice si practici neloiale.