Potrivit Eurostat, Romania este urmata de Luxemburg, cu o crestere de 18,3%, in timp ce scaderi ale comertului cu amanuntul s-au inregistrat in Belgia (-2,4%), Slovenia (-1,4%) si Danemarca (-1%).

In zona euro, comertul cu amanuntul a crescut cu 2,4% in ritm anual, in timp ce in Uniunea Europeana s-a inregistrat un avans de 3%.

Comertul cu amanuntul in UE 28 a fost influentat de faptul ca vanzarile de produse non-alimentare au crescut cu 2,8%, in timp ce vanzarile de alimente, bauturi si tigari s-au majorat cu 3,2%, in timp ce vanzarile de combustibili s-au mentinut stabile.

In februarie, comparativ cu luna precedenta, Romania a inregistrat a treia crestere a volumului comertului cu amanuntul, cu un avans de 1,8%, expansiuni mai mari fiind inregistrate doar de Luxemburg (4,9%) si Portugalia (2,7%).

Comertul cu amanuntul a crescut cu 0,2% in zona euro si a scazut cu 0,1% in UE 28. Vanzarile de alimente, bauturi si tigari au urcat cu 0,5% in UE, in timp ce vanzarile de produse non-alimentare si cele de combustibili au scazut cu 0,2%.