Studiul arată că 51% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani doresc să cumpere cel puțin un produs de Black Friday.

Datele arată un interes în creștere pentru televizoare, frigidere, aragazuri, electrocasnice incorporabile și articole din gama home&deco. De asemenea, pe lista de dorințe se află articole precum telefoane mobile, articole vestimentare, încălțăminte și laptopuri.

„Datele arată că evenimentul Black Friday este tot mai popular în România, iar ofertele disponibile pe piață atrag din ce în ce mai mulți clienți. Atât notorietatea, cât și intenția de cumpărare sunt în creştere faţă de anul trecut, ceea ce reprezintă o confirmare a eforturilor depuse de retaileri în această direcție”, a declarat Pepa Adriana Gheară, Senior Client Service Executive Kantar Millward Brown România, într-un comunicat.

Ce intenționează românii să cumpere de Black Friday:

1. Televizoare
2. Electrocasnice mici
3. Frigidere
4. Telefoane mobile
5. Mașini de spălat
6. Articole vestimentare
7. Aragazuri
8. Laptopuri
9. Încălțăminte
10. Articole din gama home&deco

De unde vor să cumpere românii de Black Friday

Pentru a achiziționa articolele pe care și le doresc, românii vor căuta cele mai bune oferte atât în magazinele online, cât și în retailul tradițional. Clasamentul magazinelor considerate pentru a face cumpărături în ziua cu cele mai multe reduceri este neschimbat. Așadar, top 3 magazine care le vin prima oară în minte sunt: eMAG, Altex și Flanco.

Cercetarea a fost realizată la nivel național, pe un eșantion de 2019 respondenți din mediul rural și urban, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Interviurile, realizate prin metoda CATI, s-au desfășurat în perioada 18 – 24 octombrie 2018. Eroarea de eșantionare este de ± 2,2%.

Kantar Millward Brown este o agenție de cercetare de top la nivel mondial, specializată în evaluarea eficienței reclamelor, a comunicării strategice, canalelor media şi digitale şi asupra valorii mărcilor. Kantar Millward Brown își ajută clienții să construiască branduri puternice printr-o gamă cuprinzătoare de soluţii de research calitative şi cantitative.

Kantar Millward Brown operează în peste 55 de ţări şi face parte din grupul Kantar al WPP, unul dintre cei mai mari furnizori de date, insight-uri şi consultanţă la nivel mondial.