Colecția celor două branduri suedeze va cuprinde teniși, pantofi sport și ghete din piele, dar și jachete, pulovere, bluze, pantaloni și jeans, toate modelele fiind atât pentru bărbați, cât și pentru femei.

H&M spune că s-a inspirat de la Eytys atunci când a luat decizia de a lansa o colecție fără prea mari pretenții și care să nu țină cont tendințele în modă, dar care păstrează însemnele celor două branduri.

Paleta de culori a hainelor va fi de la verde închis, la galben, beige, kaki, indigo, alb și negru, iar fiecare cutie de pantofi va fi personalizată cu un desen al artistei Zoe Barcza.

“Odată cu această colaborare, încercăm să prezentăm clienților H&M filozofia noastră în care designul nu contează foarte mult, utilitatea și funcționalitatea triumfă, iar stilurile trec dincolo de gen”, a spus Max Schiller, creative director la Eytys.

Această colecție este despre proporții și creează o siluetă distinctă unisex. Ideea Eytys este aceea de a crea o imagine ‘generică’, una care să dea încredere și atitudine”, a mai spus Schiller.

H&M a trecut, în 2018, prin mari probleme financiare generate, pe de o parte, de concurența acerbă din partea online-ului și, pe de altă parte, de stocurile de haine nevândute. Suedezii se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.

În noiembrie, H&M a anunțat că renunţă la brandul său independent Cheap Monday, care înregistrează dificultăţi financiare. Închiderea va fi finalizată în iunie 2019 şi vor fi afectaţi aproximativ 80 de angajaţi, a anunţat grupul suedez.

În iulie, retailerul suedez anunța că stocurile de haine nevândute la nivel global au crescut cu 13% în acest an, până la o valoare de 4 miliarde de dolari (36 mld. de coroane suedeze), potrivit CNN Money.

Stocurile de haine nevândute, care au crescut de la începutul anului din cauza scăderii vânzărilor la nivel mondial, au tras în jos profitul retailerului cu 28%, în prima jumătate a anului. H&M a anunțat că, în cazul în care nu va putea să-și vândă stocurile de haine, acestea ar putea fi donate sau reciclate.

Analiștii consideră că retailerul suedez a întârziat foarte mult dezvoltarea in online, iar acum încearcă să recupereze timpul pierdut. De altfel, retailerii din toată lumea se află sub presiune, ca urmare a schimbării comportamentului consumatorilor și a concurenței tot mai acerbe din partea retailerilor online, ca Amazon și Asos.

Acțiunile H&M au scăzut cu 18% pe bursă, de la începutul anului. Analiştii se aşteaptă ca în acest an H&M să raporteze o scădere de aproximativ 10% a profitului.

În martie, H&M a raportat cel mai mic profit trimestrial din ultimii 16 ani, în condiţiile în care grupul a acumulat un stoc record de haine nevândute în valoare de peste patru miliarde dolari.

Problemele H&M au fost agravate de vremea neobişnuit de caldă înregistrată de Europa în luna ianuarie, urmată de valul de frig din februarie, care a dat peste cap industria de retail. Aceste evoluţii au forţat compania să scadă şi mai mult preţurile pentru a reduce stocurile.

Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket şi H&M Home. Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.