Sefii J.C. Penney au infiintat trei categorii, carora le-a repartizat cate o culoare: rosu – pentru cei care urmeaza sa fie disponibilizati, galben – pentru cei care trebuie sa inceapa sa tina pasul daca vor sa mai ramana in firma si verde – culoarea purtata de cei care nu sunt in pericol sa fie dati afara.

Potrivit acelorasi surse, nici managerii de magazine, cei care trebuie sa faca “etichetarea” propriu-zisa, nu sunt prea fericiti cu pozitia in care au fost pusi. "Trebuie sa ne evaluam in acest mod intreaga echipa, nu doar pe membrii acesteia", se plange unul dintre sefii de magazin, care a dorit sa ramana anonim.

Multi dintre angajati nu au aflat deocamdata de simbolistica din spatele culorilor pe care le poarta, desi directorii magazinelor au fost instruiti sa nu tina acest lucru ascuns. Superiorii se gandesc insa ca angajatii s-ar putea panica in momentul in care vor afla adevarul.

Retailerul a avut de facut fata unui an 2012 cu pierderi masive, vanzarile scazand in aceasta perioada cu aproape o treime. Lucratorii se tem de eventualitatea unui nou val de concedieri, dupa ce 19.000 de oameni au fost dati afara de la preluarea companiei de catre Ray Johnson, in noiembrie 2011. Acesta a lucrat in trecut la Apple si pentru lantul de magazine Target.

J.C. Penney a fost infiintata acum 111 ani si are peste 1.100 de filiale pe tot teritoriul Americii.