"Alimentele proaspete sunt prezente in 2 din 3 cosuri si reprezinta 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumul casnic pentru produse de larg consum. Cel mai des, in cosul de cumparaturi al romanilor se regasesc painea, legumele si fructele", se arata in raportul institutului de cercetare de piata.

Totusi, produsele pe care romanii cheltuiesc cei mai multi bani de-a lungul unui an sunt carnea (27% din totalul bugetului pentru alimente proaspete), legumele (20%) si mezelurile (16%).

Canalul preferat pentru achizitionarea produselor alimentare proaspete este comertul traditional, care acopera 60% din valoarea totala a acestei piete.

"Orientarea catre comertul traditional este influentata in special de produse precum legumele, painea, pestele si produsele de cofetarie care sunt cumparate intr-o proportie mai mare din magazinele specializate, brutarii, patiserii sau piete. In schimb, mezelurile si carnea de pui sunt achizitionate aproape in mod egal din cele doua formate de comert: modern si traditional", mentioneaza GfK intr-un comunicat remis Incont.ro.

Ca si in cazul majoritatii produselor de larg consum, hipermarketul detine suprematia intre formatele comertului modern atunci cand vine vorba despre achizitionarea de alimente proaspete.

"Observam o deschidere mai mare a cumparatorilor de a-si procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumparatorii care intra intr-un hipermarket pun in cos fructe si legume, comparativ cu doar 60% dintre clientii supermarketurilor si ai discounterilor", a declarat Raluca Raschip, consumer goods & retail Director GfK Romania.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic la nivelul intregului an 2013, fiind realizat pe un esantion de 3.000 gospodarii. Categoriile de produse monitorizate in studiu sunt: legume, fructe, oua, paine, produse de panificatie si brutarie, mezeluri, carne proaspata, mancare gatita proaspata, produse de cofetarie, peste, icre, suc proaspat.