Site-ul Fits.me foloseste imagini virtuale ale manechinelor-roboti care sunt capabili sa se adapteze la masurile exacte ale clientului si sa ii propuna articole vestimentare ajustate perfect dupa silueta acestuia, indiferent de marca produsului.

"Atunci cand voiam sa cumpar haine pe internet in urma cu cativa ani, trebuia mai intai sa aflu daca marimea mea corespunde marimii S de la Timberland, marimii M de la Lacoste si Levi's sau marimii XL de la Abercombrie & Fitch", a declarat Heikki Haldre, cofondatorul in varsta de 36 de ani al site-ului Fits.me.

Aceasta tehnologie, pusa la punct de cercetatorii de la doua universitati estoniene, permite internautilor sa isi treaca masurile in cateva rubrici online, pentru a se asigura ca pantalonii sau camasa pe care vor sa le cumpere li se vor potrivi.

"Robotii nostri si tehnologia cabinei de proba virtuale au rezolvat principala problema a vanzarilor de haine online - imposibilitatea de a proba hainele", a explicat Haldre.

Manechinele-robot pot capata aproximativ 100.000 de forme corporale diferite, insa doar 2.000 de modele sunt folosite pentru moment.

Firmele din comertul online doresc astfel sa asigure satisfactia clientilor si sa limiteze retururile de marfuri. Noua tehnologie intereseaza mai ales prima companie din moda online Otto, brandul de lux pentru barbati Ermenegildo Zegna si comerciantul en detail american Park and Bond.

Potrivit creatorilor site-ului Fits.me, comerciantii en detail care vor folosi noua tehnologie vor inregistra o crestere a vanzarilor si o scadere a volumelor de haine returnate.

Creat in Estonia, o fosta tara comunista devenita o "campioana" a tehnologiilor de varf, gratie unor inventii precum programul Skype, ce permite efectuarea de apeluri telefonice si video pe internet, site-ul Fits.me este deservit in prezent de doar 32 de angajati si 14 roboti. Insa comertul online de articole vestimentare se afla in plin avant, sustine Heikki Haldre.

"In timp ce in anul 2000 doar 2% dntre haine erau vandute online in tarile industrializate, acest procent a ajuns astazi la 10-13% si va trece de 35% pana in 2020", explica Haldre, citand o serie de studii internationale.

"In 2012, circa un articol vestimentar din opt este vandut pe internet. Clientii returneaza un articol din patru, in principal pentru ca produsul pe care l-au cumparat nu li se potriveste", a adaugat Haldre.

Aceste retururi reprezinta o veritabila problema pentru comerciantii en detail si pentru branduri, intrucat produsele returnate nu pot fi intotdeauna revandute la acelasi pret, iar un numar mare de clienti nemultumiti afecteaza imaginea marcii respective.

Potrivit unui studiu realizat de Fits.me, 74% dintre cumparatorii online de imbracaminte care au avut o experienta neplacuta din acest punct de vedere ezita sa isi mai cumpere haine de pe internet.

Site-ul Fits.me, care si-a lansat robotii in 2011, a fost desemnat in acest an de revista de moda Vogue in randul celor mai influente 100 de companii din acest sector.

Citeste si:

Ti-ai cumparat vreodata produse Mike, Puna sau Adibas? Cele mai falsificate branduri la nivel mondial