Cel mai ridicat procent de cumparatori online s-a inregistrat in Marea Britanie (81% din totalul populatiei intre 16 si 74 de ani), Danemarca (79%), Luxemburg (78%), Germania (73%), Olanda, Finlanda si Suedia (toate cu 71%), iar cel mai scazut nivel a fost in Romania (11%), Bulgaria (18%), Cipru (23%) si Italia (26%).  

In 2015, cele mai multe cumparaturi online au fost in domeniul vestimentar si al articolelor sportive (60%), urmat de rezervarea vacantelor si a calatoriilor (52%), bunuri necesare in gospodarii si jucarii (41%), bilete pentru evenimente (37%), achizitionarea de carti, ziare si reviste (33%).  

In randul statelor membre, cel mai ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au efectuat achizitii online in domeniul imbracamintii si articolelor sportive s-a inregistrat in Marea Britanie (74%), Malta (72%) si Bulgaria (71%) iar cele mai multe rezervari de vacante si calatorii au fost in Danemarca (73%), Finlanda (70%) si Suedia (69%).

 Cel mai ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au efectuat achizitii online de bunuri necesare in gospodarii si jucarii s-a inregistrat in Marea Britanie (61%), iar cele mai semnificative achizitii online de carti, ziare si reviste s-au inregistrat in Luxemburg (54%).

In Danemarca (69%) si Suedia (64%) s-a inregistrat cel mai ridicat procent al achizitiilor de bilete pentru evenimente.  

Comisia Europeana si-a stabilit drept prioritate crearea unei piete digitale unice prin inlaturarea obstacolelor pentru cetateni si intreprinderi.

Datele publicate vineri de Eurostat arata ca UE a depasit obiectivul Agendei Digitale conform caruia 50% din cetateni vor comanda online bunuri sau servicii pana in 2015, potrivit Agerpres.