Potrivit acestuia, crevetii conduc atat in topul volumelor de vanzari, cat si in cel valoric.

"Crevetii au ocupat prima pozitie in topul volumelor de fructe de mare vandute in 2015, cu 30,9%, urmati de scoici (16,4%), calamari (13,8%) si caracatita (8,8%). Clasamentul se pastreaza si din punct de vedere valoric: crevetii insumeaza 51,4% din totalul pietei, la mare distanta situandu-se scoicile (14,2%), calamarii (9,7%) si caracatita (6,9%)", mentioneaza studiul, citat de Agerpres.

Studiul precizeaza ca principala sursa de fructe de mare din Romania sunt crevetii tropicali adusi din Vietnam, India si China.

"Am constatat cu satisfactie ca romanii au devenit interesati de fructele de mare care, desi intra in continuare in categoria produselor elitiste, se regasesc din ce in ce mai mult in obiceiurile de consum. Preferinta clara pentru creveti poate fi explicata prin faptul ca, pe de o parte, romanii calatoresc mult si in special in tari mediteraneene unde fructele de mare sunt obligatorii in toate meniurile, dar si pentru ca Chefii romani ii promoveaza atat in restaurante, cat si pe posturile de televiziune in emisiuni culinare si in social media", a declarat Mihai Cristian Darmanescu, Director General Romfood Trading.