"40% din vanzarile de marca privata sunt realizate de discounteri si 30% de hipermarketuri. Pe masura ce retailerii vor deschide mai multe magazine, marcile private vor avea de castigat", a aratat la un eveniment de retail Gabriela Luca, Group Account Manager la GfK, scrie Mediafax.

Totusi, datele GfK arata ca 55% dintre clientii care au cumparat in acest an anumite marci private nu le vor mai cumpara si anul viitor.

Potrivit reprezentantului GfK, pentru a-si loializa clientii, retailerii care au marci private trebuie sa inoveze, prin adaugarea de noi categorii sau ambalaje.

Ea arata insa ca sunt categorii de produse, precum lactatele, alimentele de baza si dulciurile, pe care marcile private si-au consolidat pozitia.

De altfel, cote de piata peste media de 14%, care pot ajunge si pana la 40%, sunt detinute de produse precum uleiul, smantana, laptele, hartia igienica si faina, iar la polul opus, cu ponderi sub 5%, se situeaza pasta de dinti, samponul, deodorantele, detergentii si produsele pentru ingrijirea pielii.

Toti retailerii mari din Romania, precum Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi si Billa, detin o gama de produse sub marca proprie, multe dintre acestea fiind fabricate in Romania. Acestea sunt cu pana la 20% mai ieftine decat cele de brand. Principalele categorii de produse pe care retailerii au dezvoltat marci proprii sunt cele de baza.