BLACK FRIDAY LIVE BLOG Oferte si reduceri la laptop-uri, televizoare si telefoane.

Lista de cumparaturi, intocmita de romani, de Black Friday 2015, va contine, in medie, doua-trei produse, cele mai multe din categoria televizoarelor, electrocasnicelor mici si telefoanelor mobile, arata un studiu de piata al Millward Brown Romania.

In acest an, 44% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani au declarat ca isi doresc sa cumpere ceva de Black Friday ("probabil voi cumpara: sau "sigur voi cumpara"), procentaj de aproape trei ori mai mare fata de 2012.

De asemenea, numarul romanilor care au auzit de reducerile de Black Friday a ajuns, in 2015, la 71% in randul persoanelor din esantionul evaluat.  

Totodata, segmentele de populatie in randul carora se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populatiei generale, sunt barbatii si tinerii (intre 24 - 34 de ani).

Legat de preferintele in materie de cumparaturi, in acest an, de Black Friday, cele mai multe liste de cumparaturi vor avea, in medie, intre doua si trei produse, fiind in crestere, comparativ cu 2014.

Pe lista se regasesc cel mai frecvent televizoarele (40%), electrocasnicele mici (39%) si telefoanele mobile (22%).   De asemenea, masinile de spalat si frigiderele sunt urmatoarele doua categorii de produse prezente in preferintele romanilor, fiind amintite de 18% dintre respondenti, respectiv 17% dintre cei intervievati.

Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de "Black Friday", topul romanilor are in frunte retailerul eMag (30% dintre optiuni), urmat de Altex (21%), Flanco (9%), Carrefour (8%), Kaufland (4%), Media Galaxy, Auchan si Domo (cu cate 3% dintre sufragii), Lidl (2%) si Cora (1%).

Cercetarea Millward Brown Romania a fost realizata pe un esantion reprezentativ la nivel national, in randul a 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani.

Comenzile primite de magazinele online cresc de 10 ori, in perioada de Black Friday

Numarul comenzilor primite de magazinele online, de Black Friday, poate creste de 10 ori in comparatie cu vanzarile dintr-o luna normala, arata o analiza a Teamshare.

Pe de alta parte, acest fenomen se reflecta cel mai bine in gradul de incarcare la nivel operational, care creste si cu 1000% pentru magazinele fara un soft automatizat, spun expertii platformei.

Cele mai mari greutati in perioadele cu varf de vanzari sunt resimtite de magazinele care nu si-au automatizat si sincronizat "bucataria" interna cu ritmul accelerat al comenzilor, preferand sa verifice, proceseze si factureze totul manual.  

"Daca astfel de magazine resimt un efort operational cu pana la 1000% mai mare, automatizarea proceselor scade gradul de incarcare la 100% - 200% fata de situatiile normale. Luand in calcul si marja redusa a vanzarilor, din cauza preturilor promotionale, campaniile de reduceri de Black Friday desfasurate fara automatizare genereaza, in realitate, pierderi financiare intr-o perioada in care tot retailul online ar trebui sa faca profit", afirma reprezentantii Teamshare.  

Black Friday 2015 la eMAG. Stanciu: Romanii vor cumpara produse de un miliard de lei. Cu ce oferta vine retailerul

Vanzarile de produse cu reduceri de pret, de Black Friday 2015, vor totaliza, la nivelul pietei autohtone, peste un miliard de lei, estimeaza Iulian Stanciu, CEO si actionar al retailerului eMAG.

Cel mai mare magazin online din regiune a pregatit pentru vineri, 20 noiembrie, un stoc de 1 milion de produse din care estimeaza ca va vinde 650.000, cu o valoare totala de cel putin 205 milioane lei, a declarat Stanciu.

Printre produsele cu reduceri mari de pret, pregatite de eMAG pentru Black Friday, se numara 17.000 de televizoare, 60.000 de smartphone-uri (aproximativ dublul vanzarilor dintr-o luna), 15.000 de laptopuri, 10.000 de frigidere, 20.000 de jucarii, 25.000 de parfumuri, 2.500 de scaune si canapele, 8.000 de anvelope, dar si 23.000 de pachete cu scutece, 3.000 de lopeti (lopetile au fost produse-vedeta la editia anterioara a Black Friday), 5.000 de saltele, 3.000 de oale si tigai, 15.000 de carti.  

Reprezentantii eMAG au negociat cu furnizorii reduceri totale de 100 milioane lei pentru Black Friday, iar 50% dintre produsele listate vor fi la promotie cu ocazia evenimentului. Reducerea medie pentru produsele in promotie va fi de 35%.  

Produsele pentru Black Friday sunt depozitate pe o suprafata de 55.000 mp, echivalentul a 11 terenuri de fotbal, si vor fi livrate pana pe 29 noiembrie.  

Retailerul a investit circa doua milioane de euro in servere si doua milioane de euro in software, pentru ca operatiunile sa se desfasoare in conditii bune. In perioada de opt zile a livrarilor produselor comandate de Black Friday aproximativ 80 de TIR-uri vor pleca zilnic cu produse din depozitul eMAG.  

Potrivit reprezentantilor eMAG, aproximativ jumatate din vanzarile pentru produsele din portofoliul retailerului sunt realizate la preturi promotionale, o pondere mai scazuta decat pe pietele vest-europene.  

Black Friday 2015 la evoMAG - reduceri de pana la 83% la peste 40.000 de produse  

Ediția din 2015 a evoBlack Friday anunta o oferta cu peste 40.000 de produse care vor face obiectul unor reduceri de pana la 83%.

Cele mai mari reduceri vor fi la telefoane mobile, tablete, laptopuri, televizoare, aparate foto-video, software, imprimante si multifunctionale, echipamente de retelistica, componente pentru PC si nu numai.  Fata de anul trecut, evoMag a adaugat in promotia Black Friday si cele mai noi tipuri de produse precum cele din categoria sport și fitness, fashion si electrocasnice mari.  

Ofertele vin cu reduceri de pana la 50% la smartphone-uri, 70% la electrocasnice si ingrijire personala si pana la 83% discount la camere video de actiune, potrivit retailerului.

Ofertele pot fi regasite pe site-ul evoMAG vineri, 20 noiembrie, incepand cu ora 00.00.  

"Clientii asteapta nu doar produse cu preturi foarte reduse, ci si un timp cat mai scurt de livrare a coletelor. Ne dorim ca produsele comandate sa ajunga in timp record la cumparatorii nostri, procesarea comenzilor facandu-se in regim non-stop. Prima masina pentru livrarea coletelor va fi gata vineri, 20 noiembrie,  la ora 6 dimineata. Practic, primele comenzile inregistrate incepand cu ora 00.00 se vor livra clientilor din Bucuresti in aceeasi zi, incepand cu ora 8 dimineata.  Totodata, vineri vom avea și showroom-ul deschis in intervalul orar 7.00 - 20.00 special pentru clientii care vor sa isi ridice comenzile si sa bea impreuna cu noi cafea la primele ore ale zilei. Vom face livrari vineri, sambata, duminica, iar showroomul va fi deschis sambata (08.00-20.00) si duminica (09.00- 18.00), astfel incat clientii sa aiba posibilitatea sa intre in posesia produselor cat mai rapid si sa aiba o experienta de cumparare cat mai placuta", a declarat Cristina Oprea, manager general evoMAG.  

In acest an avem in oferta si autoturisme. Ca si in ediția precendenta de Black Friday, evoMAG nu va limita cantitatea de produse comandate pentru o persoana. Pentru cele care vor face parte din oferta de Black Friday, oferim transport gratuit indiferent de oras, cantitate sau valoare, anunta evoMag. 

F64 tinteste vanzari cu 20% mai mari la Black Friday 2015

Cel mai mare magazin foto-video din Romania tinteste o crestere cu 20% a vanzarilor in cadrul Black Friday 2015 comparativ cu cifra de vanzari de 13 milioane lei realizata in urma cu un an.  

Studioul foto F64 porneste campania de reduceri Black Friday 2015 pe 20 noiembrie, la ora 00:00, oferind produse de la Canon, Sony, Nikon, Panasonic, Fuji, Sigma, Tamron sau GoPro, iar cea mai mare reducere va ajunge la 5.000 de lei.  

Campania se va desfasura atat online, cat si offline timp de trei zile, pana pe 22 noiembrie. In anii precedenti, cele mai populare categorii de produse au fost echipamentele foto-video de tip DSLR si mirrorless si obiectivele aferente celor doua sisteme.  

Campania din urma cu un an a marcat si vanzarea celui mai scump produs listat de magazin: Nikon D4s, cu pretul de 19.998 de lei.

In medie, romanii au cheltuit 200 de euro pentru cumparaturile realizate de Black Friday in 2014, iar anul acesta F64 estimeaza o crestere a acestei sume.  

In campania Black Friday Pro, pe care a derulat-o in perioada 23-25 octombrie, studioul foto F64 a inregistrat 4.029 de comenzi si vanzari de 9,5 milioane lei. Printre cele mai populare produse pe care clientii le-au cumparat la campania de luna trecuta se numara Nikon D750 si D810, Canon 6D si 7D Mark II, dar si camerele foto mirrorless full frame de la Sony, precum Alpha A7.

elefant.ro organizeaza Black Friday pe 20 noiembrie, iar transportul coletelor este gratuit

Portalul de vanzari online elefant.ro organizeaza campania de Black Friday pe data de 20 noiembrie, comenzile pot fi facute direct pe site, iar coletele pot fi ridicate de la punctele de livrare din toata tara, cu transport gratuit, informeaza compania.  

Pentru perioada 20-22 noiembrie, programul punctelor de livrare elefant.ro va fi non stop, cu exceptia punctelor de la metrou.  

"Vrem ca de Black Friday clientele elefant.ro sa primeasca produsele comandate in cel mai scurt timp si fara costuri suplimentare de transport. De aceea le-am pus la dispozitie punctele de livrare cu program non stop in Bucuresti, Iasi si Cluj. Cele mai cautate si comandate produse ne asteptam sa fie din categoriile ceasuri, parfumuri, carti si moda", spune Dan Vidrascu, CEO elefant.ro.  

elefant.ro ofera clientilor sai peste 300.000 de produse din categorii diverse precum: parfumuri, jucarii, bebe si copii, ceasuri, genti, moda si accesorii, home & deco, produse de ingrijire personala si electrocasnice mici, carti si eBooks.

Cu peste 800.000 de membri si cifra de afaceri care se dubleaza de la an la an, elefant.ro serveste peste doua milioane de vizitatori lunar.

QuickMobile, Black Friday intre 20 si 22 noiembrie, cu reduceri de pana la 80%

Specialistul in tehnologie QuickMobile va organiza campania de reduceri Black Friday 2015 in perioada 20 - 22 noiembrie, atat in magazinul online cat si in magazinele fizice, oferind reduceri de pana la 80%, a anuntat compania.

Promotiile se adreseaza si clientilor internationali, care vor putea cumpara produse la reducere de pe QuickMobileShop.com, compania pregatind stocuri in valoare de 5 milioane de euro.  

"Anul trecut, cu ocazia Black Friday, cele mai vandute produse au fost smartphone-urile premium, iar in acest an ne asteptam ca acestea sa fie din nou in topul preferintelor clientilor. Pe locul secund la capitolul vanzari se afla categoria gadgeturi", a declarat Tudor Tiboc, general manager QuickMobile.  

QuickMobile va oferi, cu ocazia Black Friday, o platforma speciala de cumparaturi printr-un singur click. Astfel, timpul de finalizare a comenzii se va reduce semnificativ, la sub 60 de secunde.  

"Atat pentru luna noiembrie, in care au loc promotiile de Black Friday, dar si pentru decembrie, cand vor avea loc campaniile de Sarbatori, QuickMobile a triplat capacitatea serverelor, pentru ca acestea sa faca fata fluxului mare de vizitatori de pe site. S-a realizat acest lucru deoarece, in timpul celor trei zile de reduceri din cadrul Black Friday, QuickMobile se asteapta ca numarul de vizitatori pe site sa creasca cu 400%", se arata in comunicatul companiei.

FashionUP anunta reduceri de pana la 80%, pentru cele trei zile de Black Friday

Magazinul online FashionUP pregateste o campanie speciala de Black Friday 2015, perioada reducerilor la sute de produse urmand sa fie de trei zile, din 20 noiembrie, anunta reprezentantii firmei.  

Campania "FashionUP/Price Down - tinem preturile sub toc" va asigura reduceri de pana la 80%, iar in portofoliul dedicat marelui eveniment al promotiilor vor fi incluse toate produsele magazinului.  

"Oferta pentru Black Friday 2015 cuprinde si colectiile noi de haine, insa cei interesati pot cauta piese vestimentare si din editiile anterioare. Totodata, in perioada 17-19 noiembrie, FashionUP va avea o campanie de teaser, iar cei care se vor inscrie vor primi un cod secret, care ulterior le va garanta intaietate la ofertele propriu-zise de Black Friday", se arata in comunicatul citat.   

2Parale investeste 25.000 de euro in organizarea Black Friday 2015

Platforma 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, parte din 2Performant Network SA, a investit aproximativ 25.000 de euro in organizarea, promovarea si sustinerea Black Friday in 2015, estimand pentru acest an o crestere de 30% a vanzarilor online generate prin intermediul platformei de afiliere, potrivit reprezentantilor companiei.  

Intre 250 si 300 de magazine online ar urma sa participe la Black Friday prin platforma 2Parale, in acest an.   Categoriile care vor genera cele mai multe vanzari online, conform estimarilor 2Parale, sunt carti, IT&C, jucarii, cosmetice, home&deco si fashion. Segmentul de IT&C beneficiaza si de cea mai mare valoare medie a unei comenzi online plasate in contextul Black Friday.  

"Doar anul trecut, afiliatii 2Parale au generat vanzari de peste 2,6 milioane de euro cu ocazia Black Friday, iar anul acesta, ne asteptam sa depasim 100.000 de vanzari generate intr-o singura luna. In contextul in care implicarea magazinelor online a crescut de la an la an - de la pregatirea infrastructurii pana la comunicarea in jurul ofertelor disponibile -, este firesc sa observam un impact direct la nivel de vanzari. La Black Friday-ul de anul acesta, se pune accent pe importanta de a oferi o experienta din ce in ce mai buna de utilizare pentru cumparatori, dar si pe mentinerea unui uptime de 100% a site-urilor care prezinta oferte. In plus, ne asteptam ca magazinele online sa aiba reduceri reale, care sa fie tentante pentru client si sa genereze volume mari de vanzari", a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Performant Network S.A.  

Dintre magazinele care participa la Black Friday anul acesta, in reteaua 2Parale, se numara Elefant, Orange, Avon, evoMAG, Noriel, Clickshop, Germanos, Libris, Cel, Somproduct si DeClub.  

Watchshop.ro reduceri de pana la 80% la ceasuri originale de Black Friday

WatchShop.ro, cel mai mare magazin online de ceasuri din Romania, va aplica cu ocazia Black Friday, reduceri de pana la 80% la produsele sale. Pe langa reduceri, clientii pot primi inapoi un procent din pretul produselor cumparate pana in ziua de Black Friday.  

Compania a inregistrat in 2014 o cifra de afaceri de aproape un milion de euro.  

Portofoliul de produse al companiei cuprinde peste 7.400 de modele de ceasuri, de la 72 de branduri, accesorii si bijuterii.  

Scurt istoric Black Friday

Utilizarea sintagmei Black Friday este regasita in articole publicistice ale vremii inca din secolul XIX, in Statele Unite ale Americii.

Asocierea sarbatorii promotiilor se face, la acel moment, cu criza financiara din 1869. Cea mai veche invocare cunoscuta sub numele de Vinerea Neagra, care se refera la cumparaturile facute in cea de-a doua zi dupa Ziua Recunostintei, a aparut intr-un buletin de relatii publice din anul 1961.

Numele si originea sarbatorii sunt impamantenite in Philadelphia.  

In ianuarie 1966, se stabileste definitiv titulatura de Black Friday, prin care se deschide oficial sezonul de cumparaturi de Craciun in centrul orasului. Este momentul in care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neincapatoare.  

In Romania, primele tentative Black Friday s-au manifestat in anul 2010, dar abia un an mai tarziu principalii retailerii autohtoni s-au implicat in promovarea acestui gen de campanie comerciala.  

Anul trecut, aproape cinci milioane de romani au rotunjit conturile retailerilor in "Vinerea Neagra", sesiunea de shopping indicand un bilant provizoriu al vanzarilor de peste 300 de milioane de lei. Pe lista de achizitii, cu reduceri de pana la 80%, s-au regasit atat autoturisme de lux, cat si aparatura electronica de ultima generatie sau cele mai renumite branduri de parfumuri si cele mai noi titluri de carti