Tiriac a incasat, potrivit estimarilor ZF, circa 70 mil. euro din aceasta vanzare.

Cititi intregul articol pe www.zf.ro

Dupa doi ani de stagnare a profitului si a esecului ofertei publice initiale la subsidiara din Rusia, situatia Metro da semne de imbunatatire, a declarat Olaf Koch, directorul general al celui mai mare retailer german, intr-un interviu acordat Bloomberg.  

Aflat de cinci ani la conducerea Metro, Koch este dornic sa culeaga roadele deciziilor sale, inclusiv vanzarea celebrei Galeria Kaufhof, punand accentul pe comertul electronic, demararea investitiilor si potentiale achizitii.  

"Partea amuzanta incepe acum. Ultimii doi ani nu au fost in nici un caz amuzanti. Acum suntem intr-o situatie solida dupa ani de ajustari", a explicat Olaf Koch, fost director al producatorului auto Daimler.  

Investorii asteapta cu nerabdare publicarea datelor privind vanzarile Metro. Luni, actiunile companiei au urcat cu 1,2% la Bursa de la Frankfurt.  

Dupa ani de investitii minime, Koch va folosi cei 1,75 miliarde euro in numerar obtinuti din vanzarea retelei Galeria Kaufhof pentru a reduce datoria companiei, a investi in comertul electronic si a face mai atractive cele 2.000 de magazine Metro.

Pe langa potentialele achizitii prevazute pentru 2016, Metro curteaza de asemenea firme inovatoare aflate la inceput de drum. De exemplu, va prelua participatii in companii, cum ar fi Lunchio (care da posibilitatea clientilor sa faca pre-comenzi si sa plateasca la restaurante) si Roomatic (o aplicatie pentru smartphone care permite livrarea room-service-ului in hotelurile mici).  

La inceputul lunii, Olaf Koch anunta ca Metro este in cautarea unor posibile tinte de achizitie de talie mica si medie, pe plan global.  

Anterior, Metro a anuntat ca va varsa actionarilor o parte mai mare din profitul sau anual sub forma de dividende, compania precizand ca programul de restructurare a avut efecte pozitive iar datoria neta s-a redus semnificativ.  

Metro Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in octombrie 1996, cand a deschis primul magazin din Bucuresti. Astazi, reteaua numara 32 de magazine in 24 de orase.