Cei șase aditivi sunt: soia, amidon, MDM, monoglutamat, gluten și coloranți sintetici, informează compania, înr-un comunicat de presă.

Mezelurile din noua selecție cu rețete îmbunătățite din mărcile proprii Cămara Noastră și Pikok sunt marcate direct pe ambalaj cu „Rețetă Curată”.

“După ce în 2018, Lidl România a eliminat ouăle provenite de la găini crescute în baterii nu doar din sortimentul său, ci și din rețetele produselor achiziționate de la furnizori români, compania face o nouă investiție în calitatea produselor sale, eliminând din rețetele mezelurilor marcă proprie soia, amidonul, MDM-ul (carne separată mecanic), monoglutamatul, glutenul și coloranții sintetici. Din sortimentul de mezeluri cu „Rețetă Curată” vor face parte o selecție de produse marca Pikok și produse din gama dezvoltată cu furnizori locali, Cămara Noastră”, informează retailerul.

Lidl a eliminat din rețetele mezelurilor marcă proprie semnalizate pe ambalaje cu „Rețetă Curată” soia, o sursă de proteină vegetală, care însă poate fi alergenă, MDM, un ingredient obținut prin dezosarea mecanică a cărnii, dar și amidonul, un agent de îngroșare și stabilizare, care reține apa din compoziția produsului.

Un alt aditiv eliminat este glutenul, un alergen care se găsește în diverse cereale, care nu este tolerat de anumiți consumatori alergici. Acum, însă, selecția de mezeluri marcă proprie Lidl cu „Rețetă curată” poate fi consumată și de persoanele alergice la gluten. Mai mult, mezelurile marcă proprie Lidl cu „Rețetă Curată” nu vor avea coloranți sintetici, care sunt obținuți prin procese chimice sau monoglutamat (E621), un potențiator de gust. Utilizarea monoglutamatului este, însă, confirmată și autorizată de către organisme științifice și autorități de reglementare din întreaga lume, inclusiv de European Food Safety Authority.

Lidl, parte a grupului Schwarz, este prezent în 30 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.500 de magazine și peste 150 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Lidl are aproximativ 260.000 de angajați, dintre care peste 6.000 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 240 de magazine și 4 centre logistice.