Potrivit studiului, citat de Agerpres, 70% din populatia oraselor si 44% din cea a satelor din Romania utilizeaza internetul.

In mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de varsta 14-64 de ani a crescut de peste sapte ori din 2002 pana in prezent, de la 8% la 56%.  

Totodata, 56% dintre persoanele ce locuiesc in gospodarii din mediul rural au acces la internet. Din acest punct de vedere, internetul reprezinta a doua utilitate, dupa electricitate, la care locuitorii din rural au acces si pe care si-o permit.  

Dintr-un mediu considerat elitist, accesat cu predilectie de catre tineri educati din orase mari, internetul a devenit un mediu accesibil unei largi categorii de populatie, releva studiul.  

Potrivit BRAT, profilul actual al utilizatorilor de internet se aliniaza la structura populatiei, eliminandu-se discrepantele generate de cel al primilor internauti.  

Cresterea numarului de utilizatori de internet provine din randul populatiei adulte sau varstnice, din orase medii si mediul rural, din randul populatiei cu educatie mai redusa.

Utilizatorii de internet se maturizeaza, imbatranesc si capata experienta: 76% dintre utilizatori folosesc internetul de mai mult de 5 ani, se mai arata in studiu.  

In mediul urban, peste 95% dintre tinerii cu varste intre 14 si 24 ani utilizeaza internetul, procentul depasind 98% in Bucuresti si orasele mari.

In rural procentul este de 82%, dar avand in vedere rata de crestere accentuata, cel mai probabil, procentele se vor egaliza in cativa ani.  

Ce vizeaza folosirea internetului: 75% dintre utilizatori il folosesc pentru e-mail, 63% pentru accesarea unor site-uri de servicii, 84% pentru cautare de informatii, 20% pentru jocuri de noroc si pariuri sportive, etc., indica studiul.  

Potrivit BRAT, 30% din populatia din mediul urban face cumparaturi pe internet, procentul urcand la 47% in randul tinerilor de 14-24 ani; 26% dintre persoanele din grupa de varsta 25-34 ani realizeaza operatiuni bancare online lunar, iar 58% dintre persoanele sub 45 de ani cauta sa se informeze mai intai pe internet inainte sa ia decizia de achizitie pentru un produs.