Grupul a obtinut un profit net de 3,5 miliarde de dolari in trimestrul al doilea, la vanzari de 26 de miliarde de dolari. Profitul ar fi fost mult mai mare daca nu ar fi fost o amenda record de 2,7 miliarde de euro impusa de Comisia Europeana din motive concurentiale.

Alphabet a aratat ca avansul costurilor este mai rapid decat cel al vanzarilor, avertizand ca cheltuielile vor ramane ridicate, in conditiile in care creste numarul utilizatorilor de dispozitive mobile.

Costurile Alphabet calculate inainte de adaugarea cheltuielilor pentru cercetare au urcat cu 28%, cu mult peste cresterea veniturilor.

Cresterea costurilor afecteaza marjele operationale mai mult decat s-au asteptat majoritatea oamenilor, iar asta poate fi o problema in viitor, a spus Doug Kass, presedinte la Seabreeze Partners Management.

Intrebat despre marje, directorul financiar al Alphabet,Ruth Porat, a spus intr-o conferinta cu analistii ca grupul s-a concentrat pe extindere.

Alphabet a mai raportat rezerve de numerar si echivalent de 15,7 miliarde de dolari si alte 79 de miliarde de dolari in obligatiuni.

Grupul Alphabet si Facebook domina piata publicitatii online.

In acest an, Google ar urma sa obtina venituri din publicitate de 73,75 miliarde de dolari, iar Facebook de 36,29 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetare eMarketer. Impreuna, cele doua companii vor avea o cota de piata de aproximativ 49%.

Problemele legate de concurenta au umbrit perspectivele Google de ani de zile, iar autoritatile antitrust ale UE au impus luna trecuta Google o amenda de 2,42 miliarde de euro (2,7 milairde dolari) pentru ca a favorizat propriul serviciu de cumparaturi.

Amenda a fost aplicata in urma primei din trei investigatii impotriva Google, care domina serviciile de cautare pe internet si sistemele de operare pentru smartphone-uri.

Veniturile din publicitate ale Google au crescut cu 18,4%, la 22,67 miliarde de dolari.