Suedezul Felix Kjellberg a devenit un fenomen pe YouTube, cu peste 27,8 milioane de abonati la canalul sau cu care castiga, in medie, 4 milioane de dolari pe an din reclame, scrie WSJ, preluat de Business Insider.

PewDiePie a devenit anul trecut cel mai vizionat de pe reteaua de servicii video de la Google, depasing chiar senzatii ale internetului, precum One Direction sau Miley Cyrus. Iar din iulie anul trecut si-a triplat numarul de abonati.

Kjellberg este cunoscut cel mai bine pentru postarea de filmulete cu el in care joaca diferite jocuri video, pe care le comenteaza intr-un stil caracteristic.

Suedezul si-a infiintat contul pe YouTube in august 2009 si a semnat un parteneriat cu studiourile Maker, companie vanduta catre Walt Disney, in martie, pentru aproape un miliard de dolari.

Kjellberg spune ca filmuletele pe care le posteaza pe YouTube ii incurajeaza pe dezvoltatori sa creeze jocuri video mai interesante.

“Este bine sa stii ca ai o oarecare influenta, dar in acelasi timp este si putin inspaimantator”, a spus Kjellberg. Acesta a mers o vreme la un colegiu din Gothenburg, Suedia, dar a renuntat pentru a vinde hot dog pe strada.

Canalul sau de YouTube s-a numit la inceput PewDie, o combinatie intre “pew”, zgomotul unei arme cu laser, si “die”, moarte. Pentru ca la un moment dat a uitat parola, a mai adaugat “pie” la urma.

Cel mai popular film postat de el pe YouTube este "A Funny Montage" care a strans mai mult de 51 de milioane de vizualizari, de pe 4 iunie 2013.