Totodata, veniturile din publicitate au crescut cu 53%, la 3,59 miliarde de dolari, aproape 70% din aceasta suma venind din vanzarea de reclame pentru dispozitivele mobile, informeaza BBC News.

Profitul total anual a ajuns astfel la 2,9  miliarde de dolari, aproape dublu comparativ cu 2013.

Reprezentantii retelei de socializare sustie, totodata, ca site-ul are 1,39 miliarde de utilizatori activi pe luna, cu 13% mai mult fata de anul anterior.

Dar cu toate aceste cresteri spectaculoase, profitul pe care compania l-a facut pentru fiecare dolar castigat a scazut de la 44% la 29%, fata de anul anterior, ca urmare a programului masiv de dezvoltare si cercetare pe care compania l-a inceput in 2014.

Suma cheltuita de Facebook pentru cercetare/dezvoltare aproape ca s-a triplat in ultimul trimestru din 2014, la 1,1 miliarde de dolari, dupa ce compania a facut achizitii ca Instagram, WhatsApp sau procucatorul de dispozitive pentru realitatea virtuala Oculus Rift, si a lansat propriile aplicatii de mesagerie instant si servicii video.

Facebook a ajuns la jumatate din valoarea Google, in doar doi ani de la listarea pe bursa

La finele anului trecut, actiunile Facebook au atins nivelul record de 81,45 de dolari pe unitate, intr-un an in care veniturile din publicitatea pe platformele mobile au crescut semnificativ.

Avansul actiunilor retelei de socializare au ajuns, astfel, la aproape 50%, in 2014, capitalizarea companiei urcand la peste 200 miliarde de dolari, adica jumatate din valoarea competitorului Google, de 400 miliarde de dolari.

Urcarea actiunilor Facebook s-a datorat cresterii platformelor mobile, divizie care genereaza cea mai mare parte a veniturilor companiei, in conditiile in care, la listarea pe bursa, aceasta afacere aducea venituri nesemnificative.

De asemenea, la avansul titlurilor a contribuit si achizitia serviciului Instagram in 2012, pentru un miliard de dolari, a carui valoare de piata este estimata in prezent la 35 de miliarde de dolari.

Facebook a extins publicitatea online si pe Instagram, pentru a valorifica publicul tot mai mare. De altfel, in decembrie, numarul de utilizatori activi lunar a urcat la 300 de milioane, depasind Twitter.

Cate conturi de Facebook sunt in Romania

Numarul de conturi romanesti create pe reteaua Facebook a atins 7,6 milioane, in crestere cu 8,6% fata de ianuarie 2014, din care 1,48 milioane apartin utilizatorilor din Bucuresti, potrivit Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala.

Capitala este urmata de Cluj Napoca, Iasi, Timisoara si Constanta cu peste 200.000 utilizatori de Facebook. Alte noua orase au peste 100.000 de utilizatori de Facebook, respectiv Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Arad, Bacau, Pitesti si Sibiu.

Numarul de pagini romanesti create pe Facebook a crescut in 2014 cu 12,8%, la 26.785. Cele mai multe pagini romanesti de Facebook sunt in categoriile afaceri locale (2.880), arta si Cultura (1.672), sanatate & ingrjijire personala (1.495), magazine online (1.487), cantareti si trupe (1.319) si bloguri (1.159).

Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor romanesti create pe reteaua sociala Facebook, lansat la inceputul anului 2011 de Standout si Byte Flux. Standout este o agentie de comunicare pe bloguri si retele sociale infiintata in 2007.

Zuckerberg ii vrea pe toti pamantenii pe Facebook

La sfarsitul anului trecut, Mark Zuckerberg, cofondatorul Facebook, declara ca isi doreste ca platforma pe care a creat-o sa devina la fel de vitala ca energia electrica, scopul sau fiind totodata acela ca reteaua de socializare sa fie "ziarul personalizat perfect pentru fiecare persoana din lume".

"Scopul meu nu a fost niciodata acela ca Facebook sa fie cool. Eu nu sunt o persoana cool si nu am incercat niciodata cu adevarat sa fiu astfel. Modelul nostru pentru Facebook nu a fost niciodata acela de a incerca sa facem ca aceasta retea sa fie in mod special captivanta - am vrut doar sa o facem utila", a spus Mark Zuckerberg, potrivit Wall Street Journal.

Zuckerberg estimeaza ca pana in 2020 cele mai multe postari pe Facebook vor fi clipuri video, pentru ca aceste inregistrari ale unor momente din viata utilizatorilor au devenit mai usor de realizat si distribuit.

"Scopul nostru este sa construim ziarul personalizat perfect pentru fiecare persoana din lume. incercam sa personalizam si sa aratam utilizatorilor lucrurile care sunt cele mai interesante pentru ei. Ne vom pregati pentru viitor investind agresiv", a mai spus Mark Zuckerberg.

CEO-ul Facebook isi doreste ca produsele companiei - WhatsApp, Messenger, Search, Video, NewsFeed, Oculus si Instagram - sa conecteze fiecare un miliard de utilizatori. Odata atinse aceste cifre se va trece la valorificarea agresiva a acestora.

Fondatorul retelei de socializare s-a declarat multumit de evolutia Instagramului, a carui utilizare a crescut si cu suta la suta in anumite tari. "La nivel global, oamenii folosesc Instagram in medie 21 de minute pe zi. Este o cifra buna daca tinem cont de alte aplicatii si un semn ca strategia pe care am aplicat-o este pe drumul cel bun. Obiectivele noastre pentru urmatorii trei ani sunt sa continuam sa fim de ajutor companiilor si sa cream valoare pentru cei din industria de marketing", spune Zuckerberg.

O alta prioritate pentru Facebook in urmatorii cinci ani o reprezinta produsele Messenger, WhatsApp sau Search. "WhatsApp va continua sa lucreze pentru a ajunge la un miliard de utilizatori si noi ii vom ajuta in acest sens. De asemenea, Facebook doreste cresterea cotei de piata privind publicitatea, in special pe platformele mobile", a mai spus Zuckerberg.

In final, printre obiectivele Facebook pentru urmatorii zece ani se numara construirea urmatoarei celei mai mari platforme de calcul din lume si cresterea numarul celor conectati la internet la nivel global prin intermediul Internet.org.