Facebook planuieste sa difuzeze in serviciul sau video doua tipuri de continut de divertisment: show-uri cu episoade ce au o durata intre 20 si 30 de minute, pe care le va detine, si show-uri mai scurte, cu scenariu sau fara, cu durate intre 5 si 10 minute, pe care nu le va detine, potrivit surselor mentionate.

Utilizatorii vor vedea reclame in ambele tipuri de continut – de lunga durata si de scurta durata.

Toate sursele au vorbit sub protectia anonimatului, pentru ca acordurile incheiate de Facebook sunt confidentiale.

Demersul Facebook de a achizitiona si de a licentia continut original face parte din planul companiei de a atrage venituri mai mari din publicitate. Astfel, compania intra in competitie cu YouTube Red detinut de Alphabet Inc si cu platforma Discover a Snapchat, precum si cu televiziuni traditionale.

Mark Zuckerberg le-a spus investitorilor, in aceasta luna, ca Facebook planuieste sa obtina un ”continut-ancora”, care sa atraga utilizatorii sa utilizeze serviciul video in aplicatia companiei.

Facebook va plati pana la 250.000 de dolari pentru show-urile mai lungi, cu scenariu, pe care le va detine, imprumutand din strategia aplicata cu succes de Netflix Inc si Amazon.com Inc. Ambele companii detin o parte din continutul pe care il ofera abonatilor.

Pentru show-urile mai scurte, Facebook va plati de la 10.000 de dolari la 35.000 de dolari pentru fiecare show si le va oferi creatorilor 55% din veniturile incasate din publicitate, potrivit surselor.

Un purtator de cuvant al Facebook a refuzat sa comenteze aceste informatii.

Facebook a transmis in decembrie ca intentioneaza sa cumpere programe originale cu scenariu sau fara pentru serviciul sau video.

In prezent, Facebook ofera material video in direct de la mai multe institutii de media, dar si de la utilizatorii retelei de socializare.

In ultimele luni, compania a inceput sa testeze piata cu materiale video in direct din domeniul sportului. Cel mai recent, a incheiat un acord cu Liga americana de baseball pentru a transmite 20 de meciuri in acest sezon.

In timp ce Facebook va difuza show-urile scurte exclusiv pe propriul site, creatorii continutului vor putea difuza show-urile pe propriile platforme, dupa o perioada de timp negociata, si vor putea, la un moment dat, sa le vanda extern.

Compania are intentia de a lucra cu o serie de creatori de stiri si entertainment care sunt deja activi pe Facebook si au un numar mare de utilizatori care le urmarresc paginile. Vox, BuzzFeed, ATTN si Group Nine Media – compania-mama a Thrillist, NowThis si The Dodo - vor produce continuturi de scurta durata pentru noul serviciu al Facebook, potrivit surselor.