Companiile au propus unele solutii pentru rezolvarea problemelor si le-au discutat joi cu autoritatile, a spus persoana, adaugand ca intalnirea a fost constructiva.

Autoritatile au trimis scrisori companiilor in decembrie, afirmand ca unii termeni ai serviciilor nu respecta legislatia UE de protectie a consumatorilor si ca trebuie sa faca mai mult pentru a combate frauda si escrocheriile de pe site-urile lor, scrie News.ro.

Potrivit scrisorilor obtinute de Reuters, o parte dintre acesti termeni includ prevederea ca utilizatorii sa se adreseze justitiei din California, acolo unde sunt inregistrate companiile, in loc de tara lor de resedinta.

Intre alte probleme se numara neidentificarea clara a continutului sponsorizat, obligarea consumatorilor de a renunta la unele drepturi obligatorii, cum ar fi dreptul de a renunta la un contract si dreptul excesiv al companiilor de a stabili oportunitatea continutului generat de clienti, potrivit scrisorilor.

In cazul diviziei Google a grupului Alphabet, ingrijararile se refera la reteaua de socializare Google+.

Reprezentantii Google si Facebook nu au fost disponibili pentru comentarii. Un purtator de cuvant al Twitter a refuzat sa comenteze.

Autoritatile pentru concurenta sunt sustinuti de Comisia Europeana si ar putea impune amenzi daca vor fi nemultumite de raspunsurile companiilor.

Institutiile au mai propus infiintarea unui canal standard de comunicare, pentru notificarea companiilor despre continutul ilegal si actiunile necesare, se mai arata in scrisori.