In cele mai recente operatiuni de finantare derulate pe piata privata, compania a fost evaluata la aproximativ 10 miliarde de dolari.

Este una dintre cele mai anticipate listari la bursa, din industria IT. A fost una dintre temele preferate de speculatie in Silicon Valley si pe Wall Street in ultimii ani, iar directorii companiei au ocolit de fiecare data subiectul, evitand sa divulge strategia tinerei companii in aceasta privinta. 

Directorul general al Twitter, Dick Costolo declara in iulie ca atunci cand este intrebat despre listarea la bursa se simte precum un jucator de fotbal care incearca sa prinda o pasa, in timp ce publicul il intreaba de pe margine ce vrea sa faca dupa meci, scrie The Guardian. 

Facebook si LinkedIn "invart" deja miliarde la New York, avand capitalizari de piata de 108 miliarde de dolari, respectiv 32 miliarde de dolari. 

Legislatia americana obliga la listarea la bursa companiile care ajung sa atraga mai mult de 2.000 de actionari privati. Totodata, cele cu venituri mai mici de 1 miliard de dolari pe an nu trebuie sa faca publice documentele aferente ofertei pe bursa, de unde si procedura secreta anuntata de Twitter.

La fel ca in cazul Facebook, Twitter trebuie sa le demonstreze investitorilor ca poate genera cresterea sustenabila a afacerilor pe termen lung, in special avand in vedere ca reteaua de microblogging nu este o forta in advertising, iar un numar mare de utilizatori acceseaza serviciul de pe dispozitive mobile, in principal smartphone-uri. 

Twitter se lauda cu 200 milioane de utilizatori activi, care publica 400 milioane de mesaje scurte sau "tweet-uri", in fiecare zi. Aproape 60% din aceste mesaje provin de pe dispozitive mobile.  

Dupa listare, Twitter va trebui sa dezvolte metode de a monetiza reteaua. Unii analisti considera ca ar putea urma calea Facebook, care a introdus mesaje publicitare printre postarile "prietenilor" si a lansat produse de advertising dezvoltate pentru dispozitive mobile.  Alti experti avertizeaza insa ca o astfel de strategie ar putea aliena utilizatorii. 

"Cand vor stabili pretul propus pentru listare, acesta trebuie sa fie bazat pe ceva concret. Daca vor incepe sa introduca reclame, vor schimba experienta utilizatorului. Nu si-au educat utilizatorii sa accepte prezenta reclamelor",comenteaza pentru The Guardian Roger Kay, fondatorul Endpoint Technologies Associates.

Twitter si-a pregatit totusi in ultimele luni lansarea bursiera, dotandu-se cu capacitati pentru valorificarea site-ului.

Marti, reteaua a anuntat achizitionarea unei societati de publicitate pe telefoane mobile, MoPub, in contextul in care acest sector a devenit deja vital in competitia in domeniul Internetului. 

Creatorul site-ului, Jack Dorsey, a avut ideea sa lanseze acest serviciu de mesagerie de maximum 140 de caractere, conceput initial pentru telefoane mobile, in timp ce lucra intr-o firma de podcast-uri, Odeo, impreuna cu ceilalti doi cofondatori ai Twitter, Biz Stone si Evan Williams. 

Twitter a fost lansat in martie 2006, iar de atunci a continuat sa creasca.