In loc sa mearga snur, masinile s-au blocat chiar si in afara orelor de varf. Oficialii din primarie, mai cer o saptamana de rabdare pana cand se sincronizeaza semafoarele si trimit politistii sa faca ordine pe banda intai.

La prima ora, intr-o zi lucratoare, bucurestenii au vrut sa vada cat timp economisesc atunci cand traverseaza centrul pe pasajul Basarab. Visul tine doar doua minute cat treci de la un capat la celalalt din Militari si pana in Banu Manta pentru ca apoi sa te trezesti subit.

Pe sens, cate 6.000 de masini pot trece in fiecare ora. Problema este ce faci atunci cand viteza scade la zero si pui sute de vehicule in coloana, la semafor. Exact ca intr-o palnie, doua benzi rapide de pe pod se topesc in doua lente.

Pana cand politistii prind curaj si ii amendeaza pe cei care ignora semnele de circulatie, mai trebuie reglat ceva in angrenaj. Semafoarele..

Chiar si in afara orelor de varf, zona nevralgica este intersectia dintre Titulescu si Felix.

Soferii care vin din Pasajul Victoria se incoloneaza pe sute de metri catre Pasajul Basarab. La primarie s-au facut simulari de incarcare a traficului, iar Basarabul rezista in teorie haosului. Are insa nevoie si de dovezi de bun simt din partea oamenilor.

La fel cum s-a intamplat pe bulevardele Turda sau Mihalache, politistii si platformele vor face legea in perioada urmatoare, pana cand traficul va intra in normal. Ceea ce ar fi oricum o premiera in Bucuresti.

Coada la… traversarea podului. Soferii s-au imbulzit de dimineata sa incerce Pasajul Basarab. Vezi cum se circula

Bucurestenii au facut coada la Pasajul Basarab cu o ora inainte de deschiderea oficiala anuntata, astfel ca intre orele 6.00 si 10.00 dimineata, mai mult de 4.000 de vehicule traversasera podul.

Primarul Sorin Oprescu estimeaza ca pasajul va fi tranzitat zilnic de 80.000 de masini. Pasajul este monitorizat in permanenta de peste 30 de camere video fixe si mobile si de echipaje ale Politiei Locale.

Edilul sef al Capitalei a mers, duminica, la centrul de monitorizare a traficului din Soseaua Oltenitei nr. 107, pentru a vedea cum se circula pe Pasajul Basarab la cateva ore de la deschiderea traficului auto pe pod.

"Nu ma asteptam sa fie atat de multi soferi la prima ora. M-a amuzat cel care statea la coada ca sa fie primul care trece podul. In intervalul orar 6.00-10.00 dimineata au fost aproximativ 4.000 de vehicule. Estimam ca zilnic sa treaca peste pasaj 80.000 de masini", a spus Sorin Oprescu.

Pe pod au fost montate 23 de camere fixe si doua mobile, iar sub pod sunt alte patru fixe si doua mobile.

Totodata, Pasajul Basarab este monitorizat continuu de o echipa a Politiei Locale de la Dispeceratul de securitate amplasat sub pod.


Sursa video: Ziarul Financiar

Pe Pasajul Basarab circula de duminica si tramvaiele liniei 34. Regia Autonoma de Transport Bucuresti a anuntat ca tramvaiele liniei 34 vor circula pe traseul actual intre Calea Vitan si Bulevardul Banu Manta, apoi pe un traseu prelungit pe Soseaua Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Soseaua Orhideelor, Bulevardul Vasile Milea, Bulevardul Timisoara, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea, pana la terminalul "Ghencea".

Pasajul Basarab are 1,9 kilometri si este cel mai lat pod hobant urban din Europa. Acesta face legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu - Soseaua Orhideelor - Podul Grozavesti - Bulevardul Vasile Milea, respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de nord-vest. Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent largit si a caii ferate in zona Garii de Nord.

N-ai ajuns la inaugurare? Vezi cum arata Pasajul Basarab din Capitala GALERIE FOTO si VIDEO

Inaugurarea Pasajului Basarab este ilegala. Cat de periculos este sa circuli pe podul dat astazi in folosinta