Bicicleta pe care politistii au ridicat-o pentru cercetari a fost luata din primaria satului Produlesti, de la o angajata. A gasit-o un deputat care pretinde ca bicicleta respectiva plus alte trei au fost aduse in sat de o firma apropiata unuia dintre candidati. Si oferite satenilor, in schimbul voturilor. Primarul neaga acuzatiile. Oricum, functionara de la care deputatul a ridicat bicicleta a depus plangere penala impotriva lui.

5 lei pentru copii si 10 pentru adulti. Atat ar oferi pentru voturi un alt candidat, tot din Dambovita. O spun localnicii din Stefan Roata: "De o saptamana de zile, in satul Butoiul de Jos nimeni nu mai munceste. Asteapta toti sa fie chemati pe drum, sa insoteasca candidatul."

"Stau toti la coada, ca la impinge tava, si el sta cu banii in mana si le da lor", precizeaza cu lux de amanunte Robert Nemisanu, localnic. Banii nu ar fi primiti din mana lui, ci printr-un apropiat, adauga acesta.

"Se da votul pe 10 lei, pe o paine care o ia azi si maine nu mai are pe ce sa ia paine", afirma si Eugenia Arsenoiu, tot o localnica.

"la copii, a dat 5 lei de o inghetata, dar n-a dat la toti", spune Mariana Udroiu, o alta localnica.

La Cogealac, in judetul Constanta doua femei s-au plans la politie ca reprezentantii unui partid le-au dat 500 de lei. Apoi le-ar fi pus sa jure cu mana pe Biblie ca nu vor vota alt candidat la primarie in afara celui indicat de ei. Dosarul este analizat si de parchetul local.

Candidatii se feresc sa dezvaluie cat investesc in campania electorala. Intr-un oras precum Iasiul, de exemplu, socotelile unui candidat la primarie trec de 50 de mii de euro. Amplasarea unui singur bener se ridica la 5 mii de euro, iar cel mai ieftin sondaj la un institut cunoscut depaseste 8000 de euro. La nivelul Bucurestiului, sumele investite in campanie ar putea ajunge pana la 1,2 milioane de euro.

Fata de alti ani, candidatii au investit mai putini bani, spun reprezentantii ONG-urilor care supravegheaza desfasurarea campaniei. Mai bine de jumatate din bugetul de campanie se duce pe afise, fluturasi, obiecte promotionale si aparitii in presa.

"Se duc in zona expunerii stradale si a promovarii prin spatii cumparate in media considera cel mai important lucru e cresterea notorietatii. Degeaba ai notorietate daca acel candidat sau partid nu convinge populatia",
explica Razvan Sandulescu, asociat al unei firme de consultanta politica.

De la inceputul campaniei electorale si pana acum, politistii au investigat peste 1100 de incidente legate de desfasurarea campaniei electorale. In conditiile in care legea ii sanctioneaza si pe cei care ofera, dar si pe cei care primesc cadouri electorale, multi dintre reclamanti isi retrag plangerile.