"Inrolarea pe ghiseul.ro trebuie sa se finalizeze. Este o operatiune inceputa acum sase luni si va trebui sa fim gata pana la finalul anului si cu platile online", a explicat Doros, potrivit Agerpres.

El a mentionat ca, in acest moment, plata taxelor si impozitelor cu cardul bancar este disponibila in toate sediile ANAF.

Presedintele ANAF a reamintit, in contextul procesului de trecere pe online a relatiei cu contribuabilii, despre emiterea in sistem electronic a adeverintelor de venit pentru persoanele fizice si a certificatelor de atestare fiscala pentru firme. Potrivit lui Doros, aceste documente vor fi transmise de ANAF direct institutiilor care le solicita contribuabililor.

Seful Fiscului a mentionat ca anual se emit aproximativ cinci milioane de adeverinte de venit si un milion de certificate fiscale, iar eliminarea lor din formatul pe hartie va reprezenta tot atatea drumuri mai putine la ANAF pentru contribuabili si resurse eliberate pentru institutie, care vor putea fi directionate spre imbunatatirea activitatii administratiei.

De asemenea, Doros a mentionat si faptul ca, de la 1 ianuarie 2017, declaratiile care se pot depune online nu vor mai fi acceptate pe suport de hartie. Potrivit acestuia, in prezent, aproximativ 85% dintre declaratii sunt depuse pe hartie. Mai mult, din practica ultimilor ani, s-a remarcat ca in jur de 90% dintre declaratii se depun in ultima zi, fapt care conduce la formarea de cozi la ghisee.

Datoriile la Fisc ar putea fi platite prin internet banking. In ce conditii Fiscul va popri conturile datornicilor

"Suntem in discutii cu bancile pentru a fi primiti pe aplicatiile lor de e-banking, cu un buton dedicat ANAF, care sa arate clientilor datoriile pe care le au la Fisc si sa poata sa plateasca direct pe e-banking. Toate acestea sunt eforturi ale noastre pentru a face viata mai usoara in special pentru platitorii de taxe, dar si pentru noi", a mai explicat Doros.

El a detaliat si procedura de poprire online a conturilor bancare pentru neplata taxelor, care se afla in curs de elaborare. "Acesta este documentul prin care, odata stabilita o datorie la buget, noi informam bancile la care contribuabilii au conturi sa ia din acele conturi suma care trebuie si sa ne-o dea noua. In acest moment, procesul este pe hartie", a precizat Doros.

Potrivit acestuia, procedeul pe hartie are numeroase dezavantaje, cum ar fi timpul indelungat de la emiterea popririi pana la destinatie (banca la care datornicul are cont), faptul ca hartia trebuie trimisa la toate bancile la care contribuabilul are conturi deschise, suma este poprita de fiecare banca in parte, iar apoi contribuabilul trebuie sa mearga la fisc sa recupereze banii sau sa se realizeze o compensare cu alte datorii. In plus, pana ajunge hartia la banca, banii din cont pot sa dispara.

"Este un proces care are multa interventie umana si nu ar trebui, pentru ca este un instrument de decontare, conform legii, si, asa cum bancile si-au stabilit mecanisme de decontare fara interventie umana, sau aproape, la fel si acest mecanism se inscrie in aceasta tendinta. Suntem in discutii cu asociatiile reprezentantive ale bancilor sa dezvoltam o aplicatie in acest sens. Scopul este sa avem o interventie umana zero in acest tip de decontare", a adaugat seful ANAF.