Cu o putere medie de cumparare sau venit disponibil pe cap de locuitor de 4.181 de euro, Romania ramane pe locul 33 in clasamentul european, la fel ca in 2015. Venitul inregistrat de Romania reprezinta aproximativ o treime din media europeana.

“Daca comparam cele 42 de judete din Romania, bucurestenii au cea mai mare putere de cumparare: 6.288 de euro pe cap de locuitor, cu 50 de procente peste media pe tara. Aceasta cifra plaseaza locuitorii capitalei la aproximativ acelasi nivel cu locuitorii din Polonia (locul 29 in Europa). Judetele aflate in top 10 sunt de fapt singurele cu o putere de cumparare peste media nationala, toate celelalte 32 situandu-se sub aceasta. Cel mai aproape de medie este judetul Alba cu 4.129 de euro pe cap de locuitor, ceea ce plaseaza Alba pe locul 11 in clasament. Judetul Vaslui ocupa ultimul loc intre cele 42 de judete din Romania. Puterea de cumparare a locuitorilor sai este de 3.054 de euro. Aceasta este cu 28% sub media pe tara si la aproximativ acelasi nivel de venit disponibil cu locuitorii Serbiei sau Macedoniei (pozitia 35, respectiv 36 in Europa)”, sustin specialistii GfK.

Potrivit studiului, venitul net disponibil al populatiei variaza substantial intre cele 42 de tari analizate in studiul GfK. Cea mai mare putere medie de cumparare o gasim in Liechtenstein, Elvetia si Luxemburg, in timp ce cea mai slaba se inregistreaza in Belarus, Moldova si Ucraina.

Un total de aproximativ 9.180 miliarde de euro este suma disponibila consumatorilor europeni in 2016 pentru cheltuieli si economisire. Acest lucru corespunde unei puteri medii de cumparare pe locuitor de 13.672 de euro pentru cele 42 de tari analizate, ceea ce reprezinta o crestere nominala de aproximativ 0,3%. Cresterea scazuta a puterii de cumparare medie la nivel european se datoreaza in principal efectelor cursului de schimb si stagnarii ratelor de crestere in unele dintre cele mai mari tari. Cu toate acestea, multe tari au rate de crestere de peste 5 procente, inclusiv Islanda, Bulgaria, Romania, Estonia, Cehia, Bosnia-Hertegovina, Croatia, Malta, Slovacia, Luxemburg si Letonia”, se mentioneaza in studiu.

GfK reuneste 13.000 de experti in cercetarea de piata, care ofera insight-uri globale importante, imbinate cu expertiza locala in peste 100 de tari.

PUTEREA DE CUMPRARE IN ROMANIA:

CLICK PENTRU A MARI IMAGINEA

PUTEREA DE CUMPARARE IN EUROPA:
      CLICK PENTRU A MARI IMAGINEA