Primul si cel mai important lucru de care trebuie sa ai mare grija este ca reprezentantul de la care cumperi produsul sa te lamureasca cu privire la conditiile de returnare.

In magazinele normale, fizice, poti returna produsele in 24 de ore sau maximum 48 de ore. Daca achizitia se face prin intermediul unui magazin online, atunci ai dreptul de a returna produsul in termen de 10 zile. Te protejeaza o Ordonanta de Urgenta.

Mai precis este vorba despre O.G. 130/2000, republicata. Potrivit acesteia, consumatorii au dreptul de a renunta la contract in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii produselor, fara penalitati si fara a invoca vreun motiv.

Din cauza ca magazinele online nu informau clientii despre acest drept, Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor a amendat destul de dur comerciantii online si, astfel, acestia au inceput sa fie mai atenti la informarea consumatorilor.

Asadar, daca vrei sa returnezi un produs cumparat online, o faci fara probleme in termen de 10 zile, insa se poate sa trebuiasca sa suporti cheltuielile de expediere ale produsului inapoi la comerciant. In cazul in care, inainte de livrarea produsului, comerciantul nu furnizeaza consumatorului un set de informatii, termenul in care poate fi reziliat contractul este de 90 de zile.

Certificatul de garantie

Iata cam ce ar trebui sa contina un certificat de garantie

Service-ul

Daca in perioada de garantie se dovedeste ca produsul este defect, Centrele Service Autorizate, fara a solicita plata manoperei sau a pieselor, vor repara produsul sau vor inlocui partile defecte, conform conditiilor de garantie. Termenul estimat de remediere a deficientelor reclamate in perioada de garantie este de X zile lucratoare.

La solicitarea acordarii garantiei este necesar sa prezentati produsul insotit de TOATE accesoriile cu care s-a livrat precum si cu ambalajul original. De asemenea produsul trebuie insotit de factura fiscala si certificatul de garantie (in original) completate clar si corect si de o mentionare scrisa a defectului constatat.

Se va refuza receptia in vederea asigurarii garantiei pentru acele produse care nu vor avea etichetele sau sigiliile de garantie intacte. Sistemele desigilate de client nu vor beneficia de garantie. Service-ul la domiciliu se face contra cost, pe baza unei intelegeri scrise sau conform ofertei de servicii.

Atentie! Garantia se pierde si in situatia in care insemnele care atesta modelul sau seria produsului au fost modificate, sterse, indepartate sau au devenit ilizibile.

Garantia nu se acorda produselor care prezinta nefunctionalitati datorate manipularii si/sau instalarii improprii, folosirii neconforme cu instructiunile de utilizare, pentru daune provocate din cauza reparatiilor executate de persoane neautorizate, de schimbari ale starii originale ale aparatului, de influente naturale sau de pastrare in conditii improprii.

De asemenea, nu se va acorda garantie in cazul produselor care prezinta defecte fizice vadite sau componente electronice integrate de putere mica explodate. Uzura normala, mecanica, a produselor nu face obiectul garantiei.  

Produsele de folosinta indelungata cu defecte in termenul de garantie, atunci cand nu pot fi reparate sau cand durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie depaseste 10% din perioada de garantie, la cererea consumatorului, vor fi inlocuite sau vanzatorul va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv.