Veniturile lunare medii ale gospodariilor din Romania au crescut cu 7,4% in 2015 fata de 2014, pana la 2.687 lei, in timp ce cheltuielile medii lunare au fost, pentru fiecare gospodarie, de 2.352 lei, cu 3,7% mai mari decat in 2014.

Veniturile lunare ale unui membru al familiei au fost de 1.112 de lei (247 euro) in 2016, cu 101 lei mai mult fata de 2015.

Totusi, din veniturile totale lunare ale unei gospodarii in 2016 doar 2.632 lei (584 euro) au fost venituri banesti (994 lei pe persoana), restul fiind considerate venituri in natura.

Mai mult de jumatate - 58,7% - din veniturile totale ale gospodariilor au provenit din salarii si celelalte venituri asociate lor, nivel in crestere fata de cel inregistrat in 2015, cand salariile reprezentau doar 55,7% din venituri.

"La formarea veniturilor totale ale gospodariilor, au contribuit, de asemenea, veniturile din prestatii sociale (22,6%), veniturile din agricultura (2,8%), veniturile din activitati neagricole independente (2,5%) si cele din proprietate si din vanzari de active din patrimoniul gospodariei (1,3%)", se precizeaza in comunicatul INS.

De asemenea, veniturile in natura au reprezentat 10,6% din veniturile totale ale gospodariilor din Romania in 2016.

La acest capitol exista o diferenta semnificativa intre mediul rural, unde veniturile in natura reprezinta 19,1% din veniturile totale, si mediul urban, unde ponderea este de doar 5,8%.

In privinta consumului, o gospodarie din Romania a cheltuit lunar, in 2016, 2.524 lei (sau 953 lei/persoana), adica 85,7% din veniturile totale, in scadere cu 1,8 puncte procentuale fata de anul 2015.

Cheltuielile sunt dirijate in proportie de 71,5% pentru consum, in timp ce 20,3% din bani s-au dus in 2016 pe impozite si contributii.

Din cheltuielile de consum din 2016, 36,1% au fost pentru alimente, 17,6% pentru intretinerea locuintei (apa, electricitate, gaze etc), 8% pentru bauturi alcoolice si tigari, 6,5% pentru imbracaminte si incaltaminte, 6,1% pentru transport, 4,8% pentru mobilier si reparatii in locuinta, 5,2% pentru comunicatii, 4,8% pentru sanatate si 4,2% pentru recreere si cultura, mai arata datele oficiale.