Romanii cheltuiesc mai mult pe internet, inclusiv daca ne referim la o singura tranzactie realizata zilnic. Comparativ cu anul trecut, proportia comenzilor care depasesc valoarea de 400 de lei a crescut cu peste 12%, arata un raport al 2Parale.

Valoarea medie a comenzilor a crescut cu 10%, pana la 198 de lei. Cele mai populare produse cumparate online continua sa atraga bugete mai generoase din partea romanilor. De exemplu, pentru achizitionarea unui produs electronic, acestia cheltuiesc, in medie, 800 de lei. Pe de alta parte, pentru haine, incaltaminte si accesorii se aloca, in medie, 222 lei pentru fiecare comanda.

Cea mai mare vanzare online in primele luni ale anului a fost de peste 50.000 de lei, pentru achizitia unor produse din categoria IT&C. Aceeasi categorie a adus totodata cel mai mare comision unui afiliat al agentiei 2Parale, in valoare de 813 lei.

Cele mai cumparate produse din online

Electronicele si hainele continua sa se numere printre cele mai atractive produse pentru cumparatorii virtuali. Cea mai semnificativa ascensiune au inregistrat-o insa cartile, al caror vanzari s-au majorat cu 276% comparativ cu primele trei trimestre din 2012.

”Pietele de comert online si marketing afiliat confirma trendul crescator pe care il urmeaza in ultimii ani. Pe final de an ne asteptam la o crestere accelerata pe fondul sarbatorilor de iarna si al activitatilor de marketing, precum Black Friday si iChallenge, competitia pe care urmeaza sa o lanseze 2Parale. Este interesant de urmarit dinamica anumitor categorii de produse, deja nu mai exista tipuri de articole care sa nu fi fost cumparate online”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale, intr-un comunicat al companiei.

Cea mai buna perioada pentru comertul online a fost luna septembrie, care a adus magazinelor virtuale vanzari de peste 2,6 milioane de lei.

Comportamentul consumatorilor. Cele mai bune zile pentru shoppingul virtual

La nivel de obiceiuri de consum, miercurea si joia sunt zilele preferate pentru cumparaturi, cu mici variatii in functie de categoria produselor achizitionate. Dupa cum s-a observat si la inceputul anului, tot mai multi romani plaseaza comenzi noaptea, de acasa, dupa o informare prealabila in timpul zilei. Cel mai mare flux de tranzactii online are loc insa in timpul pranzului, de la birou in cazul multor cumparatori, cu o revenire si un nou varf dupa ora 20:00.

2Parale este cea mai mare retea de marketing online, afiliata membra a IAB Romania. Are un portofoliu de 205 campanii si 12.400 de afiliati, care au livrat peste 51 de milioane de click-uri si au generat advertiserilor vanzari de 34 de milioane de lei (fara TVA).

2Parale face parte din grupul Leo Burnett, alaturi de agentiile Leo Burnett&Target, Starcom MediaVest, iLeo, The Practice, 23 Communication Ideas, Digital Star, The Geeks si 8team.

Din 1994 si pana in prezent, Leo Burnett si-a dezvoltat portofoliul companiilor specializate in creatie, media, relatii publice si comunicare digitala, fiind unul dintre cele mai premiate grupuri de comunicare din Romania.