Anuntul scoate in evidenta problemele persistene cu care se confrunta producatorii japonezi de aparatura electronica de consum.

Compania a anuntat ca pentru anul fiscal care se va incheia in martie asteapta pierderi nete de 765 miliarde de yeni (9,6 miliarde dolari), inversand dramatic o estimare anterioara, privind un profit de 50 de miliarde de yeni (627 milioane dolari).
Panasonic a precizat ca nu va plati dividende in acest an, pentru prima oara dupa 1950.

Pierderile uriase din acest an vor fi aproape egale cu deficitul record de 772 miliarde yeni (9,7 miliarde dolari) suferit anul trecut, iar pierderile din ultimii cinci ani vor atinge aproape 2.000 de miliarde de yeni (25,11 miliarde dolari).

Compania a aratat ca revizuieste in scadere valoarea unor investitii mai vechi in ecrane solare, baterii litiu-ion si telefoane mobile, domenii pe care a mizat dar in care Panasonic a fost depasita de companii concurente cu preturi mai mici sau mai inovative.

Panasonic a redus totodata, cu 10%, estimarea referitoare la vanzarile anuale, la 7.300 miliarde yeni (91 miliarde dolari) si cea privind profitul operational cu aproape 50%, la 140 miliarde yeni (1,75 miliarde dolari).

Si alti producatori japonezi de electronice de consum au probleme de competitivitate, dupa ce pretul unor produse precum ecranele plate pentru televizoare au scazut foarte mult.

Costurile mari de productie din Japonia, amplificate de aprecierea yenului, au conferit un avantaj decisiv producatorilor concurenti din Coreea de Sud si China.

Sony si Sharp, care au inregistrat pierderi mari anul trecut, ar putea fi nevoite sa reduca la randul lor estimarile anuale.