Indicatorul a scazut insa in ultimii ani. Media cheltuielilor pe cap de locuitor intr-un an pentru asemenea produse ajungea in trecut in Romania chiar si la nivelul de 80 de euro, dar in contextul restrangerii portofelului consumatorilor romani, achizitiile de electronice, electrocasnice si IT au fost destul de afectate.

“Exista totusi in continuare loc sa intram in buzunarul consumatorului, teoretic mai adanc decat in 2005, fara sa luam in calcul consumul pe credit”, spune Adrian Olteanu, directorul executiv al Flanco. Evident, tocmai lipsa creditelor de altadata a dus la diminuarea bugetelor consumatorilor, iar batalia dintre retailerii traditionali Altex, Domo si Flanco, cei independenti, cam 800 la numar, si hipermarketuri devine si mai acerba decat in vremea cand pe piata era loc pentru toata lumea.

Clientela vizata cuprinde cam 16 milioane de consumatori, dintre care insa doar cateva sute de mii intra lunar intr-un magazin de electronice, electrocasnice si IT si doar cateva zeci de mii ajung sa si cumpere cel putin un produs, apreciaza Olteanu pe baza calculelor proprii cu privire la Flanco, unde dintre cei aproximativ 350.000 de oameni care vin in magazinele companiei, cam 55.000 fac o achizitie care ajunge in medie la 150 de euro.

Cititi mai multe despre piata de electroretail si despre tendintele de consum pe www.businessmagazin.ro