Cum facem din fluviul Dunarea principala cale de acces spre Europa

Cu doar 645 de kilometri de autostrada si cu o retea de cale ferata deficitara, Romania ar putea sa faca din Dunare principala cale de acces spre Europa, in conditiile care detine 47% din totalul sectorului navigabil al fluviului si mai multe porturi fluviale si maritime, sunt de parere specialistii din domeniu. Romania are 1.085 kilometri de Dunare, adica 47% din totalul sectorului navigabil al fluviului, ce asigura legatura directa cu noua state europene, 20 de porturi fluviale (din care in Braila, Galati, Tulcea si Sulina pot opera si nave maritime) si doua canale navigabile, Dunare - Marea Neagra si Poarta Alba - Midia, care fac legatura cu Marea Neagra si cu portul Constanta, scrie Ziarul Zinanciar.

Cel mai pagubos "export" al statului

Statul pierde aproape toti banii pe care ii investeste in educatia medicilor, pentru ca nu le creeaza conditii atractive de salarizare si munca astfel incat sa nu mai plece din tara. Deficitul de medici este o problema mondiala, insa in Romania are loc un fenomen unic: desi producem cei mai multi absolventi de medicina din regiune, avem doar doi medici la mia de locuitori. Cauza? Exportam mai mult decat producem: universitatile de medicina au 2.500 de absolventi anual, insa din tara pleaca, tot anual, 3.000 de medici. Un calcul al CMR arata ca statul cheltuie 30.000 de lei pentru sase ani de pregatire a unui doctor si 21.000 de lei pentru specializarea acestuia. In ultimii sase ani, 28.000 de medici si 17.000 de asistente medicale au optat pentru un loc de munca in afara tarii, arata o analiza realizata de www.capital.ro.

Singurul autobuz care se mai produce in Romania se vinde doar ca schelet in Columbia

Autobuzul Urban Crosstown produs de uzinele Roman Brasov nu are cautare nici in interiorul tarii, nici la extern, singura solutie de comercializare gasita de brasoveni fiind sa i se vanda sasiul. Un client tocmai din America de Sud a cumparat, luna trecuta, doua sasiuri la un pret de 50.000 de dolari/bucata. Daca clientul va fi multumit, exista posibilitatea de incheiere a unui contract-cadru de 300 de bucati. „Am vandut doua sasiuri in Columbia, catre statul columbian. Platforma este cea a autobuzului nostru Urban. Sasiul este cu tot cu cutia de viteze si cu motor. Tot ce trebuie sa faca ei la destinatie e sa-si puna caroseria pe care o doresc”, a spus Carol Rugacs, directorul uzinei brasovene, citat de www.economica.net. Roman Brasov are sase autobuze Urban Crosstown pe stoc, dintr-un lot initial de 10.

Top 10 cele mai mici preturi la benzina din Europa. Romania pierde 5 pozitii din cauza accizei

Cele mai mici 10 preturi la benzina in Europa variaza intre 0,69 euro si 1,31 euro, iar Romania a fost pana luna trecuta, inainte de introducerea accizei la carburanti, una dintre tarile in care un litru de benzina costa 1,31 euro. Benzinariile au introdus de la 1 aprilie acciza de 7 eurocenti plus TVA, care a crescut preturile cu aproximativ 0,4 lei pe litru. Multi romani au facut plinul in seara de 31 martie pentru a avea un castig de 20 de lei, circa 3 litri de carburant. Rusia si Belarus sunt pietele cu cel mai mic pret pentru un litru de benzina, de 0,69 euro, urmate de Ucraina, unde un litru de benzina costa 0,81 euro, potrivit unei analize realizate de www.wall-street.ro.

Povestea unui investitor irlandez la Cluj: M-a adus aici fotbalul, nu vreo publicatie de genul „Invest in Romania“

Eu am dat peste Romania prin intermediul fotbalului. Nu am vazut vreun supliment de genul «Invest in Romania» in vreo publicatie de business din Occident“, spune Mike Rowland, un irlandez care in 2010 a infiintat la Cluj un birou regional pentru FCS Global, firma sa de servicii pentru retelele de comunicatii, cu afaceri de 5 milioane de euro. Ca sponsor al unui club de fotbal din Irlanda, Rowland isi facea des drum pana in Europa de Est. Asa a ajuns la Cluj, unde a gasit un oras cu forta de munca tanara si educata, si a decis sa faca din ceea ce el numeste „Silicon Valley al Romaniei“ un hub care sa deserveasca clientii din Europa pana in Asia, noteaza Ziarul Financiar.

Credit Suisse, a doua cea mai mare banca elvetiana, investigata in SUA, pentru evaziune fiscala

Autoritatea de reglementare a sectorului bancar din statul New York investigheaza daca practicile operatiunilor de investment banking ale Credit Suisse, a doua mare banca elvetiana, au condus la eludarea fiscului, potrivit unei persoane apropiate situatiei, transmite Bloomberg. Investigatia se adauga altor anchete ale Departamentului de Justitie si ale Comisiei americane pentru bursa si valori mobiliare desfasurate impotriva Credit Suisse, unele vechi de trei ani. Sursa a aratat ca directorul Departamentului pentru Servicii Financiare din New York, Benjamin Lawsky, a solicitat bancii documente, luna trecuta.

Cea mai bogata tara din lume are doar 2 milioane de locuitori, dar detine active in intreaga Europa

Abdicarea Seicului Hamad in favoarea fiului sau, Tamim, s-a facut simtita mult mai departe de granitele celui mai bogat stat din Golf, inclusiv in Marea Britanie, unde tara detine foarte multe active, relateaza The Telegraph. Emirul Qatarului a cedat puterea fiului sau, anul trecut, incalcand astfel traditia. O astfel de abdicare voluntara a unui monarh ajuns pe tron datorita legaturii de sange este foarte rara in Golf, iar in Qatar, in mod special, nu a mai avut loc de generatii intregi. Acesta a lasat in urma o mostenire impresionanta: The Shard, cel mai inalt zgarie-nori din vestul Europei, precum si un stat plin de rezerve de gaze naturale, ce sunt exportate in intreaga lume.  Cu o populatie amestecata, Qatarul este propulsat de uriasele sale rezerve de gaz, a “sponsorizat” practic Primavara Araba (valul de proteste inceput in decembrie 2010), a salvat de la faliment unele dintre cele mai mari banci din lume si a ridicat cladiri impozante.

Grecia nu iese inca pe pietele de obligatiuni. Ministrul elen de Finante: "Nu avem nevoie de bani”

Ministrul elen de Finante Yannis Stournaras a declarat luni ca Grecia nu se grabeste sa revina pe pietele de obligatiuni, el contrazicand informatiile potrivit carora statul elen ar fi pe cale sa revina pe piata financiara cel mai devreme in aceasta saptamana. "Vom reveni pe piata pana in vara, in prima jumatate a acestui an. Nu este nicio graba", a spus Stournaras la postul de radio Vima FM, relateaza Kathimerini, citat de Mediafax. Surse apropiate situatiei au declarat ca Grecia vrea sa obtina peste 2 miliarde de euro in prima sa emisiune de obligatiuni de dupa anul 2010. "Nu avem nevoie de acesti bani pentru a acoperi un deficit de finantare. Testam apa si incercam sa reducem randamentele. Nu avem nevoie de bani si nu avem nevoie sa ne grabim", a explicat ministrul.