Decizia de a nu mai opera pe aeroportul din Oradea a fost luată din motive comerciale, în timp ce închiderea bazei de la Timișoara a fost argumentată prin slaba performanță comercială, în condițiile în care cererea de aeronave Ryanair este tot mai mare pe alte aeroporturi din Europa.

Potrivit www.ebihoreanul.ro, Ryanair va sista, din toamnă, toate zborurile pe care le operează din şi către Aeroportul Internaţional Oradea, urmând să revină în sezonul de vară.

Din motive comerciale, Ryanair nu va opera zboruri din/către Oradea în programul de Iarnă 2018. Vom continua să operăm 5 rute pentru programul Vara 2018, către Milano Bergamo, Memmingen, Barcelona Girona, Dusseldorf Weeze şi Londra Stansted, acestea fiind acum disponibile pentru rezervări pe Ryanair.com", au transmis reprezentanţii companiei irlandeze, citați de publicația locală.

Orarele de iarnă ale companiilor aeriene debutează de regulă la finalul lunii octombrie.

Din Craiova, Ryanair operează curse către Valencia (Spania) de două ori pe săptămână. La acest moment, însă, nu mai pot fi efectuate rezervări mai departe de 25 octombrie 2018, scrie Profit.ro.

Ryanair trece printr-o perioadă de turbulențe, în condițiile în care anul trecut s-a confruntat cu o situație fără precedent în care a fost nevoită să anuleze zeci de mii de curse din cauza lipsei de personal și cu prima grevă a piloților din istoria companiei.

Lucrurile nu stau mai bine nici în prezent, un grup de piloți cerând, la sfârșitul lunii trecute, demisia directorului general Michael O’Leary, semn că tensiunile din interiorul celei mai mari companii aeriene low-cost din Europa continuă să fie ridicate.

Într-o scrisoare adresată directorului general Michael O’Leary, Consiliul reprezentanţilor angajaţilor europeni (EERC), menţionează că numărul piloţilor care pleacă din companie nu a scăzut de anul trecut, când lipsa angajaţilor a forţat Ryanair să anuleze 20.000 de zboruri şi să-şi reducă planurile de extindere, scrie Reuters, preluată de Agerpres.

Capitalizarea bursieră a Ryanair a scăzut cu peste două miliarde de euro din 15 septembrie, când au fost anunţate primele anulări de zboruri.

"Conform estimărilor noastre, se pare că sunt inevitabile noi anulări ale zborurilor, din cauza demisiilor piloţilor", iar predicţiile directorului general privind o mişcare de protest în următoarele săptămâni sunt "alarmiste", se arată în scrisoare.

În februarie, O’Leary a declarat că sunt posibile greve ale angajaţilor în timpul vacanţei de Paşti. În decembrie, Ryanair a avut primele negocieri cu sindicatele din istoria de 32 de ani a companiei, care au ajutat la evitarea unei greve la nivel european. Dar discuţiile s-au împotmolit în ultimele săptămâni.

Compania irlandeză îşi menţine în continuare estimările potrivit cărora, în exerciţiul financiar ce se va încheia la data de 31 martie 2018, va înregistra un profit după taxe de 1,4-1,45 miliarde de euro.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, este a patra din România după numărul de pasageri transportați (după Wizz Air, Blue Air și Tarom) și operează 21 de rute.