Romania se afla printre tarile codase in clasamentul statelor cu cele mai extinse retele de autostrazi, dominat de Spania si de Germania, care au mai mult de 16.000, respectiv 12.000 de kilometri de astfel de drumuri.

Cei 646 de kilometri din tara noastra sunt realizati, in mare parte, in ultimii zece ani, la inceputul anului 2004 Romania dispunand de doar 113 kilometri de autostrada, construita in perioada comunista, conform statisticilor Eurostat.

Guvernantii promit ca lungimea retelei se va dubla pana in 2018, la aniversarea de 100 de ani a Marii Uniri, si va fi extinsa semnificativ pana in 2023.

Momentan, doar 13 dintre cele 41 de judete - Calarasi, Constanta, Timis, Cluj, Ilfov, Hunedoara, Arges, Alba, Giurgiu, Sibiu, Dambovita, Prahova si Arad - sunt strabatute de autostrazi, si situatia nu pare sa se schimbe radical in urmatorii ani. Chiar daca planurile autoritatilor vor fi indeplinite intocmai, judete ca Suceava, Botosani, Bistrita-Nasaud, Vaslui sau Caras-Severin nu vor avea niciun kilometru de autostrada pana la sfarsitul lui 2018.

Guvernantii promit insa extinderea serioasa a retelei de drumuri in cei cinci ani care urmeaza primului termen limita, astfel ca, pana in 2023, tara ar urma sa fie brazdata de autostrazi. Chiar si in cazul in care planurile vor fi duse la bun sfarsit insa, tot vor exista judete prin care nu va trece nicio sosea de mare viteza, din cauza faptului ca lucrarile se vor concentra pe dezvoltarea coridoarelor care fac legatura cu Europa de Vest.

Astfel, in cazul in care cel mai fericit scenariu se va indeplini, la sfarsitul anului 2023 judetele Vaslui, Botosani si Ialomita vor ramane singurele care nu vor fi strabatute de niciun kilometru de autostrada.