Profitul din trimestrul al patrulea a fost afectat de costuri de 1,2 miliarde de euro pentru A400M, dupa cheltuieli neprevazute de alte 1 miliard de euro consemnate in restul anului.

Airbus a intampinat probleme in dezvoltarea si constructia avionului militar de transport si intarzieri repetate in livrarea la timp a acestora clientilor.

Directorul general Tom Enders a promis anul trecut ca vor fi livrare cel putin 20 de aeronave A400M, dar in final au fost doar 17.

Profitul inainte de deducerea dobanzilor si taxelor, care exclude anumite elemente exceptionale si este urmarit cu atentie de analisti, a scazut cu 3,6%, la 3,96 de miliarde de euro, chiar daca vanzarile au crescut cu 3% la 66,58 miliarde de euro.

Compania cu sediul in Toulouse a raportat un flux de capital liber anual, inainte de fuziuni si achizitii, de 1,41 miliarde de euro.

In ultimele trei luni ale anului, Airbus a generat un capital liber de peste 6 miliarde de euro, perioada in care a livrat 226 de aeronave, dintr-un total de 688 pe ansamblul anului 2016.

Airbus si-a revizuit promisiunea de a genera un flux de capital constant in 2016, fiind nevoita sa foloseasca mai multe fonduri din resursele proprii pentru ajuta unele companii sa isi finanteze achizitiile de avioane, dupa ce agentiile europene de creditare a exporturilor au suspendat asistenta pentru noile tranzactii cu Airbus. Suspendarea a venit in urma unor probleme raportate de Airbus cu unele cereri de finantare. Problema este investigata de Biroul pentru Fraude Grave din Marea Britanie.

Airbus risca noi probleme in 2017. Intre acestea se numara cresterea in continuare a costurilor legate de avionul militar A400M si problemele de livrare a motoarelor pentru avioanele Airbus A320neo de catre compania Pratt & Whitney.

In plus, cererea scazuta a obligat compania sa reduca productia de avioane A380 superjumbo si sa le construiasca in pierdere. Livrarea unei noi versiuni a aeronavei A330 pentru distante lungi, planificata initial pentru acest an, a fost amanata pentru 2018.

Airbus a anuntat ca in acest an va livra peste 700 de avioane, iar profitul va creste cu circa 5%. Fluxul de capital liber, inainte de fuziuni si achizitii, excluzand finantarile acordate clientilor, ar trebui sa se mentina la nivelul celui din 2016.