“Soferii de taxi care lucreaza cu jumatate de norma inchiriaza, de obicei, masini din noiembrie, pentru a le folosi in perioada sarbatorilor. Unii dintre ei au inceput deja sa se planga de listele prea lungi de asteptare si de absenta aproape totala a masinilor disponibile”, a declarat Renny Raphael-Campbell, proprietarul unei companii de inchirieri auto, pentru FT.

“Cererea pentru autovehicule ne depaseste complet stocurile. Avem soferi care asteapta eliberarea unei masini de peste trei saptamani”, a adaugat Campbell.

Compania britanica Manganese Bronze, producatorul cunoscutelor taxiuri negre care circulau in Londra, a intrat in administrare speciala dupa ce negocierile cu grupul chinez Geely, pentru recapitalizare, au esuat. Compania a inregistrat pierderi financiare timp de patru ani.

Grupul chinez detine deja 20% din actiunile Manganeze Bronze, participatie preluata in 2006 in baza unui acord prin care compania britanica se aprovizioneaza cu piese si componente de caroserie din China. Automobilele sunt asamblate in Marea Britanie, unde compania are aproape 300 de angajati.

Geely si-a asigurat exclusivitatea pe distributia taxiurilor negre in China si pe alte piete asiatice, iar compania britanica spera sa lanseze in 2014, impreuna cu partenerul chinez, un model de taxi sedan. Firma britanica va fi de asemenea distribuitorul Geely odata ce grupul chinez va intra pe piata britanica.

Manganese Bronze a produs peste 100.000 de taxiuri de la inceputul activitatii, in 1948, potrivit Bloomberg.

Pe langa taxiurile aflate in service, o alta parte au fost retrase de pe strazile Londrei din cauza unui proiect al primarului Boris Johnson, pentru reducerea poluarii.

In plus, service-urile independente au inceput sa refuze sa onoreze contractele de garantie, doar anumite masini fiind reparate in acest interval, dupa cum anunta chiar Manganese Bronze.

Firma Manganese Bronze a detinut monopolul pe piata taxiurilor din Londra pana in 2008. Mercedez-Benz, care sustine ca a vandut 40 de taxiuri luna trecuta, fata de 18 in septembrie, reclama acum 40% din piata.

“Situatia nu este noua”, spune Peter Da Costa, a carui companie distribuie taxiuri Mercedes. “Sunt intr-adevar mai putine taxiuri de inchiriat, dar nu si de cumparat.”

Taxiurile "Hackney" au aparut la inceputul secolului XX ca trasuri conforme cu noile reglementari ale vremurilor, care prevedeau ca taxiurile trebuie sa poata intoarce intr-un cerc cu circumferinta de maximum 25 de picioare, mai putin de 8 metri. Design-ul taxiurilor negre produse de Manganese Bronze pastreaza liniile taxiurilor-trasura de la inceputul secolului trecut.