Fuziunea dintre Alstom şi Siemens ar da naştere unui gigant european în domeniul transportului feroviar, prezent în 60 de ţări şi cu o cifră de afaceri anuală de 15,6 miliarde euro.

Această fuziune ar permite celor două companii să concureze cu chinezii de la CRRC şi cu grupul canadian Bombardier, scrie Agerpres.

Chiar dacă guvernele din Franţa şi Germania sunt în favoarea acestei tranzacţii, care ar crea un campion european, Comisia Europeană este îngrijorată că noua entitate rezultată în urma fuziunii dintre Siemens şi Alstom ar putea afecta concurenţa în Europa, în condiţiile în care Alstom şi Siemens sunt doi giganţi din sectorul transportului feroviar european.

"Vrem să avem companii europene puternice care să poată concura pe plan mondial. Dar nu vom face jocuri politice şi nici nu vom da dovadă de favoritism când vine vorba de a asigura un mediu concurenţial egal", a declarat marţi preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker.

În replică, directorul general de la Alstom, Henri Poupart-Lafarge, a criticat "prejudecăţile ideologice ale Bruxelles-ului", apreciind că, probabil, Executivul comunitar va interzice fuziunea fuziunea Siemens-Alstom.

"Atunci când vorbim de crearea unui campion european, anumiţi responsabili ai Comisiei Europene înţeleg că este vorba de un monopol", a spus Henri Poupart-Lafarge. Acesta a adăgat însă că în situaţia în care proiectul de fuziune va fi blocat de UE, Alstom nu va face recurs şi nici nu va veni cu un nou proiect revizuit, astfel că Alstom şi Siemens "vor merge fiecare pe drumul lor".