"Lipsa investitiilor in infrastructura de transport feroviar si in reparatiile trenurilor poate determina in orice moment un accident de mari proportii, precum cel din clubul Colectiv. Exista din ce in ce mai multe restrictii de viteza. Avem tronsoane unde trenurile nu pot circula cu mai mult de 5 kilometri la ora pentru ca altfel ar face accident. De asta suntem aici, sa atragem atentia ca trebuie sa prevenim un nou Colectiv", a precizat Petre Trifu, impiegat de miscare la CFR Caracal.

El a aratat ca un impiegat de miscare este echivalentul unui controlor de trafic aerian, de el depinzand siguranta a zeci de trenuri zilnic. Cu toate acestea, sectorul feroviar este subfinantat, iar salariile si sporurile sunt mult mai mici in comparatie cu munca depusa si cu responsabilitatea pe care o au angajatii cailor ferate.

"Sunt angajat al CFR de 27 de ani, iar, la salariul meu de 1.763 lei, iau spor de munca periculoasa de 4 lei. Ce inseamna 4 lei, daca ma uit mai bine pot sa-i gasesc si pe jos. Iar munca mea e echivalenta cu cea a unui controlor de trafic aerian, de mine depinde siguranta traficului. Eu trebuie sa vorbesc intr-o tura de 12 ore cat un om normal intr-o saptamana", a mai spus Trifu.

"Din 1989 incoace, a fost un dezastru in administrarea CFR. Se distrug statii, se vand linii la fier vechi, se vand vagoane, nu exista piese de schimb, nu se fac achizitii pentru a moderniza vagoanele. Vagoanele de calatori sunt intr-o stare deplorabila. Si copiii nostri circula tot cu aceste trenuri si ne este teama sa nu pateasca in orice moment un accident, pentru ca noi vedem tot ce se intampla si stim ca acest lucru este oricand posibil", a continuat angajatul CFR.

La randul sau, Maxim Rodrigo, seful Federatiei Nationale a Transportatorilor Feroviari, sustine ca este nevoie de un mers al trenurilor stabil, iar lucrarile la infrastructura sa fie mutate pe timp de noapte, pentru a nu mai cauza intarzieri in circulatie.

"Nu mai trebuie sa avem un mers al trenurilor orientativ, ci unul stabil, iar calatorul sa stie exact la ce ora are tren. In plus, CFR se sinucide permitand existenta autogarilor in incinta garilor si lasand firmele de transport rutier sa isi deschida reprezentante in incinta garilor. Calatorii se vor muta pe transportul rutier, trenurile vor fi din ce in ce mai putine, iar infrastructura va avea de suferit", a mai spus Rodrigo.

El a amintit si faptul ca CFR Marfa a avut de suferit in urma intrarii pe piata a unor operatori privati care au castigat diverse contracte mari si acum sunt anchetati de Directia Nationla Anticoruptie.