In cazul in care pilotii refuza sa semneze propunerile conducerii, "vom crea o companie-sora cu Transavia, Transavia Développement, in Franta, pentru a ne dezvolta in activitatea de low-cost cu avioanele noi care vin in lunile urmatoare", a declarat de Juniac pentru ziarul francez. 

Un sindicat de la Air France, CGT, a denuntat joi aceasta eventualitate a unei noi entitati, catalogand-o drept un "adevarat santaj" din partea conducerii. 

Potrivit lui de Juniac, piata low cost este "singura piata in crestere" din sectorul aviatiei.

"In Europa, low cost-ul reprezinta in prezent aproape 50% din trafic. In segmentul pentru preturi mici cu un serviciu de calitate, Transavia poate deveni unul dintre marii Europei", a apreciat el. 

Presedintele-director general al companiei a detaliat costul grevei pilotilor, estimat miercuri de catre Air France-KLM la 500 de milioane de euro. 

"Greva ne-a costat 20 de milioane de euro pe zi, carora li se adauga despagubiri, achizitii de bilete la un pret mare de la alte companii pentru a ne trimite pasagerii si impactul asupra rezervarilor din saptamanile urmatoare", a spus el. 

"Aceasta greva ne-a facut sa pierdem un an. Air France ar fi trebuit sa fie pe verde anul acesta", a apreciat CEO-ul, adaugand ca firma va "continua sa investeasca masiv", dar ca va fi necesar "sa se tina cont de costul grevei". 

Cei mai multi piloti de la Air France au intrat in greva de la 15 la 28 septembrie, opunandu-se unui proiect de dezvoltare a filialei low cost Transavia France.