Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principala deservirea Aeroportului International Otopeni, facand legatura dintre acesta si Gara de Nord.

"Aceasta lucrare urmeaza a fi pusa in opera prin cooperare internationala intre Guvernele Romaniei si cel al Japoniei si necesita o anumita urgenta in realizare, tinand cont de preconizata crestere a traficului aerian, de necesitatea reducerii circulatiei auto cu automobile in favoarea transportului public", se arata in documentul citat de Agerpres.

Magistrala 6 va urmari traseul: Calea Grivitei, calea ferata din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piata Presei Libere si soseaua Bucuresti Ploiesti/DN1/E60, avand urmatoarele statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Bratianu, Aeroportul Otopeni.

"Linia de metrou are 14 km si 12 statii, dintre care noua pe Bucuresti si trei in judetul Ilfov. Traseul se desfasoara integral in subteran, pleaca din statia existenta 1 Mai, peron comun cu Magistrala 4 care acum in functiune este de la Gara de Nord - 1 Mai la Parc Bazilescu. Se lucreaza in prezent la inca doua statii - Laminorului si Straulesti", a declarat Ionel Oprea, director tehnic la Metrorex.

El a mentionat ca in totalitate proiectul costa circa 1 miliard de euro. "Magistrala 6 se va finanta astfel: o treime din creditul japonez contractat in 2010, iar din cele doua treimi ramase 75% din fonduri europene si 25% de la bugetul de stat", a afirmat Oprea.

Potrivit acestuia, exproprierile vizeaza 55 de proprietati private. "Mai sunt si alte proprietati, dar acelea nu au fost trecute ca exproprieri, fiindca se vor trece, cu hotarari ale consiliilor locale sau de Guvern, de la o institutie a statului la alta. Costurile pentru exproprieri sunt in jurul a 15 milioane de euro pentru achizitie", a declarat directorul tehnic.

Oprea a mentionat ca lucrarea nu poate incepe mai devreme de un an iar 12 luni va dura elaborarea proiectului tehnic. El a estimat ca, daca lucrarile incep peste un an, punerea in functiune a liniei de metrou va avea loc in 2021.

Metroul Drumul Taberei - Eroilor va circula de la jumatatea anului viitor

Ionel Oprea a avansat si un nou termen de finalizare a lucrarilor pentru Magistrala 5 de metrou Eroilor - Drumul Taberei. El a declarat ca, pana la jumatatea anului viitor, vor circula trenurile pe aceasta ruta si a recunoscut ca nu isi mai aminteste a cata amanare a termenului este aceasta.

"Termenul este jumatatea anului viitor. Nu mai stiu a cata amanare este. Din pacate, nu”, a spus Ionel Oprea, potrivit News.ro.

Lucrarile la magistrala M5 de metrou pe ruta Eroilor - Drumul Taberei au inceput in 2012 si au avut un prim termen de finalizare a lucrarilor in 2015. Proiectul initial al magistralei a vizat crearea unei linii de metrou intre Drumul Taberei si Pantelimon via Cismigiu - Piata Universitatii, insa lucrarile se desfasoara doar pe tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

Ca urmare a deciziei Comisiei Europene, prima faza a proiectului, finantata din perioada de programare 2007-2013, are o valoare eligibila de circa 200 de milioane de euro, din care 170 de milioane de euro reprezinta cofinantarea din partea Uniunii Europene, prin Fondul european de dezvoltare regionala.

Valoarea totala a proiectului este de peste 480 de milioane de euro, astfel ca lucrarile realizate de la inceputul acestui an pot fi finantate din actualul buget european. Linia 5 de metrou va avea o lungime totala de 6,7 kilometri, zece statii si un depou, situat la statia Valea Ialomitei.

Potrivit Ministerului Transporturilor, stadiul fizic actual al lucrarilor de pe magistrala 5 de metrou este de 85 la suta in ceea ce priveste structura si de 10 la suta in cazul finisajelor si instalatiilor.