"Sunt din Romania si neavand acea aplicatie, desi am card contactless, nu pot sa platesc contactless la metrou sau RATB si pierd si toti turistii din Europa care vin in Bucuresti si nu stiu de unde sa cumpere bilete. Cand mergi intr-o capitala straina esti putin perplex pana iti dai seama de unde cumperi bilete. In Londra si in alte capitale, inclusiv din centrul Europei, acest lucru nu mai este o problema. Cu cardul tau contactless te urci in autobuz si ai intrat la fel si la metrou. Trebuie sa introducem tehnologia contactless EMV. Asta deschide aceasta acceptare contactless si la metrou si la RATB catre toata lumea din acest Bucuresti. Factorii de decizie din transportul public in comun pierd tot acest potential de tranzactare", a declarat Catalin Cretu, potrivit Agerpres.

El a atras atentia asupra faptului ca aplicatia de pe cardurile RATB este inchisa, afirmand ca Regia pierde clienti, iar Bucurestiul este un oras inchis din acest punct de vedere.  

"Imi pare foarte rau ca Bucurestiul, care este o capitala importanta din centrul si estul Europei, nu are inca deschisa zona de contactless EMV. In Bucuresti, s-a intamplat ca acea aplicatie de pe cardurile RATB e inchisa. Ce inseamna asta? Inseamna ca cineva care are card contactless - daca noi nu avem acea aplicatie, care este pe cardurile alea RATB si care a fost introdusa pe cardurile emise de BRD si de BCR la un moment dat - nu poate sa faca tranzactii contactless. Bucurestiul, din punctul acesta de vedere, este un oras inchis. Autoritatile pierd clienti ca noi", a spus Cretu.  

El a subliniat ca autoritatile trebuie sa inteleaga ca exista un beneficiu in urma implementarii acestei tehnologii.  

"E important de inteles de catre autoritatile publice, pentru ca exista un beneficiu foarte mare pentru dansii. In general, atitudinea a fost: sa vina bancile sa plateasca pentru tot, daca vor sa faca plati contactless. Nu este asa! Avand date cat mai multe de pe aceste carduri, poti sa iti dai seama de volume, de plati, de zone in care se fac plati, de autobuze, trafic mai mare. Nu mai iei asa, ochiometric, cat iti spune soferul ca intra. Ai numar de plati pe autobuz, pe linie, pe ora, pe intervale. Deci, poti sa iti calibrezi flota altfel. Transportul in comun este ca McDonalds: daca la ora 7.00 nu trec mii de oameni rapid la turnicheti, pierzi flow-ul ala, ingreunezi, ai oameni frustrati. Asa si la McDonalds: ei au interesul sa se plateasca repede. Acolo, McDonalds are statistici clare, cu cat se reduce viteza de tranzactare ei fac alte cateva sute de dolari. Aceasta gandire ar trebui sa existe si in zona transportului in comun", a explicat Cretu.