Potrivit unui anunț postat de Ministerul Transporturilor, Boeing–ul 737-800 NG, denumit “Alexandru Ioan Cuza”, se află în acest moment în SUA, unde a fost vopsit cu însemnele României, iar în prezent se fac ultimele verificări, înainte de preluarea avionului.

Zilele următoare cea de-a doua aeronavă achiziționată de Tarom - "Mihai Viteazul", va urma același proces.

Guvernul a anunțat, la începutul lunii, că operatorul de stat Tarom își mărește flota cu două aeronave Boeing 737-800 NG (Next Generation), începând din luna iunie. Astfel, cele două aeronave se alătură celor 23 de aeronave pe care Tarom le exploatează în prezent.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, aeronavele au fost achiziţionate în leasing operaţional de la compania Boeing, pentru o perioadă de 7 ani, în baza evaluării ofertelor primite din piaţă cu respectarea regulamentului privind încheierea contractelor de achiziţie de aeronave, aprobat prin decizia directorului general Tarom.

Plata pentru cele două aeronave va începe peste 24 de luni, timp în care operatorul aerian naţional va putea utiliza la capacitate maximă potenţialul de transport de pasageri pe rutele existente şi alte rute noi. Noile aeronave pot transporta până la 160 de pasageri pe o distanţă maximă de 2.300 de mile nautice (4259,6 km).

Din iunie, Tarom va fi singura companie din România care are în flotă aeronave tip Boeing 737-800 NG cu această configuraţie şi utilare premium: 16 locuri la clasa business, scaune echipate cu prize USB, ecrane pentru entertainment montate în tetierele scaunelor şi multe alte facilităţi pentru confortul şi plăcerea pasagerilor noştri.

Tarom operează în prezent cu o flotă compusă din 23 aeronave, respectiv patru aeronave Boeing 737-700, patru aeronave Boeing 737-300, patru aeronave Airbus A318-111, șapte aeronave ATR 42-500, două aeronave ATR 72-500 și două aeronave Boeing 737-800 NG.

Cele din urmă - "Sarmizegetusa" si ”Marea Unire” - au fost achiziționate în luna mai, anul trecut, și au fost primele aeronave care au intrat în flota Tarom după zece ani.

În august, anul trecut, Tarom a anunţat începerea procedurii de achiziţie în leasing a trei aeronave de lung curier, cu o rază de acţiune de cel puţin 9.630 de kilometri şi cu o capacitate de cel puţin 225 de locuri. Operatorul de stat vrea să reia zborurile transatlantice către New York și Beijing.

Tarom este este al treilea transportator aerian din România, după numărul de pasageri, fiind depășit de companiile low cost Wizz Air şi Blue Air.

Operatorul de stat a schimbat cinci directori anul trecut și a încheiat al zecelea an pe pierderi.