Majorarea se aplica pentru toate categoriile de trenuri. Daca la personal la o distanta de 150 de km majorarea este intre 3 si 4 lei, in cazul unui Intercity, pe ruta Bucuresti-Baia Mare poti plati si 35 de lei in plus, adica un total de aproape 190 de lei la clasa 1.

Pentru Bucuresti - Ploiesti tariful la tren rapid clasa a II-a va creste de la 21,5 lei la 25,4 lei, iar la clasa 1: de la 29,6 lei la 34,9 lei. In ceea ce priveste ruta Buucuresti - Constanta, tariful la trenul rapid clasa a II-a va creste de la 52,2 lei la 61,6 lei.

Pentru multi calatori scumpirea cu 18% a venit ca un soc. Mai ales pentru navestistii care calatoresc frecvent si stiu fix cat au de platit la o cursa.

Informatia privind scumpirea apare doar pe site-ul companiei CFR Calatori. Societatea anunta ca scumpirile se impun pentru redresarea financiara in companie, in contextul in care pretul la materialele pentru modernizarii liniilor si vagoanelor a crescut, la fel si costurile pentru carburanti.

Chiar si la tarifele majorate se mentin insa reducerile practicate de CFR - 10% la bilet dus-intors, intre 5 si 13 % la cumparare din vreme, ori intre 10 si 25 de procente pentru grupuri mari. Scumpirea precedenta a biletelor CFR a avut loc pe 20 septembrie anul trecut.

Compania nu este obligata sa anunte majorarea cu un anumit numar de zile inainte. Trebuie doar sa aiba aprobarile.

Se acorda in continuare reduceri de 50% din tariful integral la abonamente pentru navetisti si de 75% la abonamente pentru elevi si studenti. Si restul ofertelor comerciale prin care se acorda reduceri la transportul cu trenul, se vor mentine: "Calatoria dus-intors" cu o reducere de 10%; reduceri intre 5-13% la achizitionarea biletelor cu anticipatie; "Minigrup 2 – 5" este destinata celor calatoresc in grupuri mici (de 2 - 5 persoane) si este valabila in toate zilele saptamanii, mai putin in zilele de vineri si duminica, cu reduceri intre10 si 25%; "Cartea VSD" (vineri, sambata, duminica) valabila in week-end, cu reduceri intre 25 si 60%.

Citeste si

O persoana a platit 70.000 de dolari ca sa viziteze sediul Facebook

Incredere sau oportunitate? Managerii marilor corporatii cumpara actiuni la propriile firme