Astfel, incepand din 2 iulie 2017, odata cu deschiderea unei noi linii de mare viteza intre Paris si Bordeaux, vor fi puse in circulatie si noile trenuri sub brandul “inOui”, care au fost prezentate publicului, luni, la Paris.

Urmatoarea ruta pe care vor circula noile trenuri “inOui” va fi Paris-Strasbourg, urmand ca pana in 2020, toate trenurile TGV sa poarte noul nume.

Potrivit SNCF, compania nationala feroviara din Franta, schimbarea este, de fapt, un rebranding. “Pur si simplu, botezam un serviciu care acum nu are niciun nume”, a declarat presedintele SNCF, Guillaume Pepy.

Dar, pe langa rebranding, SNCF va achizitiona si noi trenuri in urmatorii ani, care vor fi imbunatatite fata de cele aflate in cicrulatie in prezent.

“inOui” va fi, asadar, serviciul premium de mare viteza al Frantei, care va oferi pasagerilor internet wifi, locuri confortabile, mai mult spatiu pentru picioare si bagaje si vagoane restaurant. In realitate, trenurile vor fi tot TGV (care este prescurtarea de la "Train à Grande Vitesse" – tren de mare viteza).

Porivit SNCF, rebrandingul si upgradingul trenurilor va costa compania feroviara 2,5 miliarde de euro, pana in 2020.

Iar preturile biletelor vor ramane aceleasi. “Nu este vorba despre crearea unui serviciu de lux, deci poreturile vor ramane la fel”, a explicat Pepy, adaugand ca preturile au scazut chiar cu 6%, din 2015.

Numele ales vine de a cuvantul francez “Oui” (Da), care este folosit de operatorul feroviar si pentru alte servicii ale sale. De exemplu, SNCF mai are serviciu de trenuri de viteza la preturi mici lansat in 2013, care se numeste “Ouigo”, precum si unul de autobuze “OuiBus” si unul de inchirieri de masini, “OuiCar”.

Site-ul pentru rezervari se va redenumi, de asemenea, din voyages-sncf.com in oui.sncf.com.