Taxa de drum din Germania urmează să se aplice mașinilor înregistrate în străinătate care folosesc autostrăzile țării și poate ajunge la 130 de euro pe an.

Deși taxa va fi plătită de toți șoferii, germanii își vor putea recupera banii printr-o serie de deduceri de taxe.

“Este o discriminare indirectă pe criterii de naționalitate”, a spus Leichtfried, care a adăugat că Executivul european a pierdut ocazia să creeze “o Europă a egalității” și să interzică taxa de drum din Germania.

“Vorbim despre o Uniune Europeană în care contează puterea legii și nu legea celui mai puternic”, a mai spus ministrul austriac.

Potrivit acestuia, Austria a pregătit un document de 30 de pagini pe care îl va prezenta Curții Europene de Justiție, a cărei misiune este să vegheze la respectarea legislației UE. Avocatul constituțional Walter Obwexer a adăugat că se așteaptă ca instituția să ia o decizie până la finalul anului viitor sau în 2019.

La sfârşitul anului trecut, Guvernul de la Berlin a ajuns la un acord cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru introducerea vignetei pentru autoturisme pe autostrăzile germane. Deşi, iniţial, CE sesizase Curtea de Justiţie a Uniunii Europene în legătură cu planul Germaniei de a introduce taxa pe autostrăzi doar șoferilor străini, Executivul european şi Berlinul au ajuns la un compromis, taxa de autostrada urmând să fie introdusă pentru toate autoturismele.

Sistemul trebuia să fie implementat din 2016, dar a fost amânat după ce Bruxelles-ul a contestat actul normativ pe motiv că şoferii străini vor trebui să plătească taxa fără a primi compensaţii.

De la Bruxelles, Comisia Europeană a precizat că planurile originale, aprobate de Parlamentul german în 2015, erau discriminatorii şi violau legislaţia UE, însă cele două părţi au ajuns la un punct de vedere comun la finalul anului trecut.

Deși aprobată din 2015, taxa ar urma să se aplice după formarea noului Guvern de la Berlin, în urma alegerilor de luna trecută.