Drumul expres este un fel de autostrada de tip low cost, are cam aceleasi caracteristici. Cate doua benzi pe sens, care sunt despartite de parapeti. In schimb, pe autostrada de tip low cost veti circula cu 120 de km pe ora pentru ca este mai ingusta si nu are benzi de urgenta.

Drumurile expres sunt o premiera pentru infrastructura romaneasca.

Fata de autostrazi sunt cu 25 de centimetri mai inguste, nu trec prin localitati si nu se intersecteaza cu alta sosea. Pe de alta parte, un kilometru de drum expres costa aproximativ 7,8 milioane de euro, fata de 10 milioane kilometrul de autostrada. Pe un drum expres nu se platesc taxe, iar benzile de accelerare sunt optionale. Ministrul Transporturilor sustine ca in orice moment acesta se poate transforma... in autostrada.

Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Si tata o facut sura numai pentru o vaca, dupa aia a extins la doua. Dumnezeu sa-l ierte. Si croatul o facut asa, polonezul o facut asa si e inaintea noastra. Vom putea usor sa transformam drumurile expres in autostrazi".

Daca ar fi sa credem ministerul Transporturilor, pana in 2030 ar urma sa avem 2200 de kilometri de drumuri expres. Pentru asta se vor cheltui peste 17 miliarde de euro. Unul dintre cele mai importante drumuri expres este intre Sibiu si Pitesti, care era in toate planurile de pana acum autostrada. Romanii ar urma sa treaca muntii pe autostrada, pe la Brasov, explica ministrul Ioan Rus.

Ioan Rus, ministrul Transporturilor
"Sibiu, Brasov, Bucuresti, Ploiesti este disponibila pentru 2 milioane si ceva de persoane. Sibiu - Pitesti se califica la regim drum expres din cauza conectivitatii dintre 400.000 de persoane".

Pana in 2030 vor fi construiti 650 de kilometri noi de autostrada, promite ministerul Transporturilor. Adica vom avea un total de 1300 de kilometri, de doua ori mai putin decat drumuri expres. Noile modificari au fost incluse in masterplanul pentru Transporturi si au fost acceptate de Comisia Europeana, spune Ministerul Transporturilor.