Potrivit Il Messaggero, de mai multe saptamani manageri de la ambele companii au examinat posibilitatea ca Etihad Airways sa preia o participatie de 30-40% la Lufthansa via o majorare de capital rezervata companiei aeriene detinuta de emiratul Abu Dhabi.

In a doua faza, cele doua companii ar analiza o fuziune completa in ideea de a crea un gigant in sectorul aerian capabil sa transporte 97 milioane de pasageri pe an. Cotidianul italian adauga faptul ca cele doua parti urmeaza sa se intalneasca din nou in scurt timp pentru a urgenta discutiile.

Un purtator de cuvant de la Lufthansa a refuzat sa comenteze ceea ce a numit drept "speculatii".

Luna trecuta, insa, Lufthansa a incheiat un acord de partajare a codurilor cu Etihad iar cele doua companii au declarat atunci ca vor sa isi accentueze colaborarea dupa ce Air Berlin, a doua companie aeriana germana controlata partial de Etihad, a acceptat sa transfere, via un acord de inchiriere, 38 din avioanele sale catre Lufthansa.

Intrebati in ultimele saptamani despre rolul pe care ar putea sa il joace Lufthansa in procesul de consolidare prin care trece sectorul aviatiei, managerii companiei germane au declarat in repetate randuri ca grupul este in prezent ocupat cu integrarea celor 38 de avioane, si a echipajelor lor, pe care le-a inchiriat de la Air Berlin, precum si cu preluarea Brussels Airlines.

Orice eventuala combinare intre Lufthansa si Etihad este susceptibila sa aiba un impact asupra companiei italiene Alitalia, detinuta in proportie de 49% de Etihad, care este in mijlocul unui proces major de restructurare care va include reduceri de personal.